schema någon?

Home Forums Allmänt om gymträning schema någon?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71267
    #554029

    Jag är relativt ny båda här och på gymmet och jag behöver hjälp att hitta ett bra schema!
    tränar 5 dagar i veckan och trvis med detta :)
    dock jag jag inte göra ben då jag har skadat knä men de kommer igång så småning om men nu till saken.
    kan nån snäll person här tipsa om något bra schema?
    varför just de schemat är bra osv.:)
    förlåt om de finns fler sånna här trådar har letat men inte hittat !

    #554030

    Bröst+bicca
    Rygg
    Ben
    Axlar+triceps
    Vader, kagge, underarmar (om nu du mååååååste ha 5pass/v)

    #554031
    Robert Svensson wrote:
    Hur ser ditt nuvarande träningsupplägg ut?

    asså jag vet lnappt känns som jag tränar som jag känner:( men typ

    måndag: bröst
    tisdag: armar
    onsdag axlar rygg
    och så kör jgag om de

    jag vet skit dåligt proglam men

    #554032

    kan man på nått sätt klämma in 2 bröstpass i veckan hur skulle de schemat se ut då ?

    #554033

    Varför vill du träna 5 dagar i veckan? Det är mycket mycket MYCKET mer produktivt om du kör 2-3 gånger i veckan + något konditionspass, istället för att splitta helt onödigt mycket. Klart man ska träna för att det är kul, men det gäller att tänka långsiktigt.

    Med Helkroppspass / Överkropp + Underkroppspass, 2-3 gånger i veckan, så kommer du att få en mycket bra genomkörare för kroppen.

    Mitt senaste Helkroppspass (Tid 90 minuter):

    Kejet wrote:
    Knäböj: 5 Set
    Benpress: 4 Set

    Bänkpress: 6 Set
    SneHantelpress (45grader): 3 Set

    Stångrodd: 3 Set
    Latsdrag (Superset med S.rodd) 4 Set
    Sittande Rodd: 3 Set

    5 Set Biceps Superset med Tricep (Pushdowns)
    Drag för Baksida (3 Set) superset med sidolyft i kabel (3 Set)

    Ett Överkroppspass ser ut på samma sett, bara att du tar bort Knäböjen och benpressen, och varierar mellan knäböj /Marklyft på underkroppsdagen, + 1-2 kompliments övningar. Mage tränar du på underkroppsdagen.
    Är du intresserad av en sån här split så kan du väl messa mig så kan jag hjälpa till med allt :)

    #554034
    Den wrote:
    Varför vill du träna 5 dagar i veckan? Det är mycket mycket MYCKET mer produktivt om du kör 2-3 gånger i veckan + något konditionspass, istället för att splitta helt onödigt mycket. Klart man ska träna för att det är kul, men det gäller att tänka långsiktigt.

    Med Helkroppspass / Överkropp + Underkroppspass, 2-3 gånger i veckan, så kommer du att få en mycket bra genomkörare för kroppen.

    Mitt senaste Helkroppspass (Tid 90 minuter):

    Ett Överkroppspass ser ut på samma sett, bara att du tar bort Knäböjen och benpressen, och varierar mellan knäböj /Marklyft på underkroppsdagen, + 1-2 kompliments övningar. Mage tränar du på underkroppsdagen.
    Är du intresserad av en sån här split så kan du väl messa mig så kan jag hjälpa till med allt :)

    vet att de känns konstigt men asså jag måste träna 5 dagar i veckan för att behålla motivationen:) haha

    #554035
    RbN33 wrote:
    Klart du kan!

    Måndag: Bröst/Axlar
    Tisdag: Vila
    Onsdag: Rygg ”LÄTT”/Biceps
    Torsdag: Vila
    Fredag: Bröst/Mage
    Lördag: Bakis
    Söndag: Mage

    asså? varför ska man va bakis om man ska träna lite halv seriöst då kan man ju lika gärna skita i träningen ?

    #554036

    Skita i träningen trots att man super på fredag är kanske lite att ta i. Jag dricker inte heller, men det är för att jag inte ser nöjet i det riktigt och jag mår alltid så jävla pissigt dagen efter så jag tycker inte det är värt de, men alla tycker ju olika.

    #554037
    anders172 wrote:
    Skita i träningen trots att man super på fredag är kanske lite att ta i. Jag dricker inte heller, men det är för att jag inte ser nöjet i det riktigt och jag mår alltid så jävla pissigt dagen efter så jag tycker inte det är värt de, men alla tycker ju olika.

    men är det inte lite omoget att skriva in det i ”schemat” ?

    #554038
    Andreasahman wrote:
    men är det inte lite omoget att skriva in det i ”schemat” ?

    kan tyckas så.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.