Se hit alla sundsvallsbor…

Home Forums Allmänt om gymträning Se hit alla sundsvallsbor…

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71130
    #552134

    Hejsan.

    Jag har en liten fråga till dom gymverksamma i Sundsvall. Vart skall man gå om man vill ha lite hardcore på gymet.

    Sökte på Eniro och där pluppade det fram följande:

    EGO Hälsostudio
    Helex
    Friskis&svettis
    Galax

    Ska nämligen uppåt nästa vecka så ville ha klart för mig innan vart man skall gå.

    Tacksam för svar
    Mvh.

    #552135

    Jepp antigen SAK (ligger i sundsvall sporthall i källaren) Oändligt med stänger/vikter
    eller EGO skulle jag tro lite mer maskiner och grejer.

    #552136

    Men vart går ”the big guy´s” ?

    Om det finns några där uppe…(IRONISKT)

    #552137
    Sole wrote:
    Men vart går ”the big guy´s” ?

    Om det finns några där uppe…(IRONISKT)

    Byggare eller lyftare?

    Du ville ha ett hardcore gym? Då finns det bara SAK, för EGO är det inte iaf.

    #552138
    KniveN wrote:
    Byggare eller lyftare?

    Du ville ha ett hardcore gym? Då finns det bara SAK, för EGO är det inte iaf.

    Det är din åsikt, visserligen som mycket annat är det relativt. Men jag anser att det ordet missbrukas alltför ofta, jag har tränat en gång på EGO och det funkade alldeles utmärkt för mig i varje fall (Inte för att jag personligen är något levande bevis för någon ”äkta” hardkår-byggare, men jag vet vad som behövs av ett gym).

    Behöver man lortiga källare med dåliga lysen och trasiga vikter för att kalla det hardcore är man lite fel ute enligt mig; Utrustning och utrymme för mark, böj och bänk finns det på EGO också. Sen är det upp till en själv hur hårt man kör. :up: Finns även ett par ”big guys” där med, lite av Den sista posén spelades väl in där också om inte jag är helt fel ute…?

    #552139

    Graneheim är/var väl delägare i Timrå Hälsostudio? Det kanske kan vara något.

    #552140
    Sole wrote:
    Men vart går ”the big guy´s” ?

    Om det finns några där uppe…(IRONISKT)

    Om du menar big guys i form av byggare så är de Ego, Big guys i form av Styrkelyftare och Tyngdlyftare så är det SAK som gäller:)

    //Joe

    #552141
    jwallin wrote:
    Det är din åsikt, visserligen som mycket annat är det relativt. Men jag anser att det ordet missbrukas alltför ofta, jag har tränat en gång på EGO och det funkade alldeles utmärkt för mig i varje fall (Inte för att jag personligen är något levande bevis för någon ”äkta” hardkår-byggare, men jag vet vad som behövs av ett gym).

    Behöver man lortiga källare med dåliga lysen och trasiga vikter för att kalla det hardcore är man lite fel ute enligt mig; Utrustning och utrymme för mark, böj och bänk finns det på EGO också. Sen är det upp till en själv hur hårt man kör. :up: Finns även ett par ”big guys” där med, lite av Den sista posén spelades väl in där också om inte jag är helt fel ute…?

    Säger inte att EGO är ett dåligt gym om man gillar den stilen, men ”hardcore” är det inte. Dock så håller jag inte med om att det finns utrustning för mark och böj, finns inget podie och ”knäböjsställningen” är inte direkt vettig. Bänken funkar väl, men man har blivit lite kräsen när man har tränat på ER bänkar ett tag.

    Vet inte om det är sak du syftar på i andra stycket men det enda som faller in på sak där är att det är skitigt.

    Ego
    [img=http://www.ego.nu/images/ego5.jpg][img=http://www.ego.nu/images/ego1.jpg]SAK
    [youtube=QPk2_5kQX9Y]

    Jaja, det finns en bättre del än det där på ego

    #552142
    KniveN wrote:
    Jaja, det finns en bättre del än det där på ego :|

    Haha, ja det där var väl ganska vinklat. :

    #552143
    KniveN wrote:
    Säger inte att EGO är ett dåligt gym om man gillar den stilen, men ”hardcore” är det inte. Dock så håller jag inte med om att det finns utrustning för mark och böj, finns inget podie och ”knäböjsställningen” är inte direkt vettig. Bänken funkar väl, men man har blivit lite kräsen när man har tränat på ER bänkar ett tag.

    Vet inte om det är sak du syftar på i andra stycket men det enda som faller in på sak där är att det är skitigt.

    Jaja, det finns en bättre del än det där på ego :|

    Jag är inte ett dugg partisk i frågan, min kommentar var ganska generell då folk i allmänhet (Inte minst om man går efter x-antal uttalanden här på BODY) verkar tro att man inte kan bygga muskler utan ett renodlat styrkelyftargym.

    SAK tänker jag däremot inte säga något om, då jag inte har varit där någon gång själv. Men jag är övertygad om att båda gymen duger alldeles utmärkt för majoriteten av oss här på brädan.

    #552144
    Sole wrote:
    Men vart går ”the big guy´s” ?

    Om det finns några där uppe…(IRONISKT)

    Ja, våran Graneheim bor där uppe. Så kan han bygga den fysiken så lär det finnas ett gym för det. Kontakta honom och fråga helt enkelt.

    #552145

    Som många redan postat är det nog EGO eller SAK du skall bege dig till. Har tränat drygt 2 år på ego och ett halvår på SAK och saknar ingenting på båda ställena. EGO är betydligt fräschare, mycket bättre ordning på vikter osv. På SAK är hantlarna knappt märkta och oftast ligger dom huller och buller.

    Som sagt, båda funkar helt klart. Tror att EGO är dyrare än SAK dock. Eller inte bara tro, jag vet! :)

    #552146

    Som sagt ska vara där i en vecka så det är ju bara att prova båda ställena, så kan jag ju kommentera huruvida jag tyckte om de två gymen.

    Tack för svar…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.