set och reps fråga

Home Forums Allmänt om gymträning set och reps fråga

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71099
    #551689

    har precis kört ett tag med 4*10, ska nu börja köra 12or. tycker ni jag ska köra 4*12 el 3*12, blir 4 set för mycket? dvs sliter mer än det gör nytta? fördelar? nackdelar med de olika uppläggen?

    #551690

    Ja, du kan träna 4 set, och 12 reps. Hur känns det i kroppen? Lyssna på den!

    #551691

    Känner Du dig pigg och stark kör på lite mer. Känner Du dig lite tröttare och svagare. Ha lite lägre intensitet och rep och set. Finns inget rätt och fel vad gäller reps och set. Prova på olika varianter efter dagsform och schema. Se hur Du svarar på det och analysera vidare…………

    #551692

    Du behöver inte ha något bestämt, variera ist! :)

    #551693

    Som BOB säger, lyssna på din egen kropp. Jag har byggt allt mitt genom att köra impuls pass med stor variation och jag har ganska bra massa för min ålder :)
    variera dig och kör bekväma övningar tills du blir trött i muskelgruppen det är väll det man kan göra för att växa.

    #551694

    är med på hur ni menar. men vad tror ni tex reslutat/skillnadnen skulle vara att köra 3 set 12or el 4set 12or, blir det någon märkbar skillnad?

    #551695
    obajt wrote:
    är med på hur ni menar. men vad tror ni tex reslutat/skillnadnen skulle vara att köra 3 set 12or el 4set 12or, blir det någon märkbar skillnad?

    Prova för f-n!

    #551696
    Bashful_Bob wrote:
    Prova för f-n!

    tack för ett bra svar:

    tänkte mest om någon som vet om det gör någon skillnad kan svara på frågan. tex om det ger mer el mindre uthållighet mer el mindre styrka, muskelvolym and so on.

    #551697

    Ingen vet, testa att köra allt mellan 1-20 och se vad som händer!

    #551698

    Jag tycker inte att man ska köra mer än 12 rep iaf, klarar man att köra en vikt mer än 12 rep så bör du nog öka vikten.

    Jag har bytt schema nu under deff och då kör jag igenom hela kroppen 2 gånger 6 gånger i veckan, första 3 passen kör jag 4×8 och sen vila därefter kör jag 3 pass samma övningar osv men 3×10.

    #551699
    jemry wrote:
    Jag tycker inte att man ska köra mer än 12 rep iaf, klarar man att köra en vikt mer än 12 rep så bör du nog öka vikten.

    Jag har bytt schema nu under deff och då kör jag igenom hela kroppen 2 gånger 6 gånger i veckan, första 3 passen kör jag 4×8 och sen vila därefter kör jag 3 pass samma övningar osv men 3×10.

    Varför?

    #551700
    Bashful_Bob wrote:
    Varför?

    Ser ingen mening med att köra mer än 12 reps i en längre period…

    #551701

    jag brukar kjöra på dagsformen
    känner jag mig stark kör jag tungt eller fler

    #551702

    Har en liten fundering så lånar denna tråden. Jo jag undrar om det är bra att köra fler reps på de större muskelgrupperna. Hade tänkt såhär att bröst,armar,axlar,vader 8-12rep och rygg,ben 10-15rep. Är det vettigt eller är jag helt ute och cyklar?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.