Smala underarmar!

Home Forums Allmänt om gymträning Smala underarmar!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71900
    #568831

    Hej!
    Jag har tränat i ca ett år, och tycker att mina överarmar har vuxit ordentligt.. Men mina underarmar är fortfarande väldigt smala..
    Så nu undrar jag om det är någon som har några bra tips på övningar för att få lite grövre underarmar.

    Tacksam för svar!
    Mvh Anton

    #568832

    [http://www.bodybuilding.com/fun/2002/palmsdownbenchcurl2.jpg]

    den bör du köra åt båda hållen, alltså knogarna både uppåt och neråt. Sen så kan man införskaffa ”klämmor” i de flesta sportaffärer som du alltså klämmer ihop med handen tills du inte orkar mer ^^

    #568833

    ”Klämmor” du köper i vanliga sportaffärer är mer eller mindre helt menlösa, det finns ingen anledning att dra iväg 500reps med cirka noll motstånd för att bygga underarmar. Ska du bygga underarmarna gäller samma princip som för resten av kroppen, träna hårt och ät mycket.

    Däremot ska du ha klämmor, eller grippers som dom även heter, så kolla upp Captain of crush eller RB grippers. Då får du kvalité och med ordentligt motstånd.

    #568834

    Omvända bicepscurl med stång och handryggarna uppåt tar alldeles utmärkt på underarmarna. Många gym har en stång man rullar så att en vikt som hänger i ett snöre från stången rullas upp, denna tar också riktigt grymt!

    Eller som Tricklev skrev, ett par ordentliga RB eller CoC grippers funkar med!

    #568835
    AntonL wrote:
    Hej!
    Jag har tränat i ca ett år, och tycker att mina överarmar har vuxit ordentligt.. Men mina underarmar är fortfarande väldigt smala..
    Så nu undrar jag om det är någon som har några bra tips på övningar för att få lite grövre underarmar.

    Tacksam för svar!
    Mvh Anton

    Hej Anton!

    Kör du med dragremmar (straps)? Kör du tunga basövningar för ryggen?

    / Calle

    #568836

    Marklyft utan dragremmar och med symetriskt grepp = bra greppträning.

    #568837

    Vad gäller greppträning rekommenderar jag också några minuters barhold i veckan = Starkt grepp. :D

    #568838
    Robert Svensson wrote:
    Gärna efter marklyft – där man naturligtvis inte har använt sig av dragremmar.

    Alltid ett stort no no till dragremmar (förutom vid maxningar) :)

    Haha, nu när vi ändå pratar om detta kom jag på att jag såg en äldre herre på gymmet i julas köra barhold med dragremmar! :D
    Och det var inte så att han försökte köra skivstångsshrugs utan han bara stod där med stången i händerna och remmarna hårt voirade runt. :D

    #568839

    jag använder i princip alltid dragremmar, jag kör aldrig omvända curls eller underarmcurls, jag använder heller aldrig några grippers.. ändå tycker jag mig ha iaf ok underarmar

    #568840
    Peter_Eriksson wrote:
    jag använder i princip alltid dragremmar, jag kör aldrig omvända curls eller underarmcurls, jag använder heller aldrig några grippers.. ändå tycker jag mig ha iaf ok underarmar

    Jovisst är dina underarmar imponerande, men de skulle troligen varit ännu mer imponerande utan dragremmar :).

    #568841
    Fragoulis wrote:
    Jovisst är dina underarmar imponerande, men de skulle troligen varit ännu mer imponerande utan dragremmar :).

    helt klart möjligt, fast å andra sidan kanske annat varit sämre, mindre vikt i marklyft, latsdrag, stångrodd. fast jag vill inte ha Karl-Alfreds armar, haha

    #568842
    Peter_Eriksson wrote:
    helt klart möjligt, fast å andra sidan kanske annat varit sämre, mindre vikt i marklyft, latsdrag, stångrodd. fast jag vill inte ha Karl-Alfreds armar, haha

    Det är ju ett sätt att se på det.

    För övrigt så undrar ju hur gamle Karl lagt upp sitt schema egentligen.

    #568843

    Han åt spenat, that´s it! :D

    #568844
    PatrikBergman wrote:
    Marklyft utan dragremmar och med symetriskt grepp = bra greppträning.

    Yepp Yepp! :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.