Smärtor som kan bero på njurproblem?

Home Forums Allmänt om gymträning Smärtor som kan bero på njurproblem?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71609
    #564625

    Jag har under några månaders tid vissa dagar upplevt smärta på höger sida ganska långt ner på ryggen. Smärtorna uppträder då jag sitter ner och avtar rätt mycket då jag reser mig upp.
    Då jag sitter i en bil brukar smärtan vara som mest plågsam.
    Denna smärtan får jag kanske 1gång/månad eller lite oftare, men när den uppträder så är den ganska intensiv.
    Någon som haft samma problem som tror sig veta vad det kan vara som spökar?
    Antingen så är det ju ryggen som tagit stryk av styrketräningen, eller så är den bara allmänt spänd pga. att jag inte gått på massage och tränat ryggen tungt, eller så är det njuren som tagit stryk av allt protein. Jag vet att det är svårt att säga så här på rak arm men om någon kanske har haft liknande problem och kunde ge mig någon teori så vore det super :emo-thumb

    #564626

    Njurarna sitter mig vetligen strax bakom den nedersta delen av revbenskanten vid ryggen. Tror inte att det är njurarna, men jag hade defenitivt kollat upp det. Vet att man inte får sympton vid fel på njurarna förens sjukdomstillståndet har gått ganska långt. Kommer inte ihåg exakt siffra, men har för mig att det handlar om under 10% funktion innan symptom kan komma.

    Kolla upp det, och lycka till! Mvh calle Sirén

    #564627

    Smärtbeskrivningen är rätt vanlig då det orsakats av konstant felaktig belastning. Sitter du mycket vid skrivbord eller framför datorn, i arbete eller privat?

    #564628

    Jag tror att jag hade precis samma problem för ett tag sedan. Det gör inte riktigt ont men det känns i ena sidan höften eller nedre ryggen. Efter fotbolls träningarna när man satte sig i bilen så kändes det men itne annars, kan det vara samma?

    Jag tror inte att det är så farligt med tanke på att det har försvunnit nu för mig. Men kolla upp det ändå.

    #564629

    Låter som det kan vara något liknande! Jag bokar massage nu! Sen går jag o kollar mina njurvärden! :ph34r:

    #564630

    Njurproblem kan stråla ut mot nedre delen av ryggen och ut mot framsidan av buken eller t.om. höften. Men tro mig, är det njurproblem så sitter du inte still och funderar… Så du kan nog relaxa och överväga hur ergonomiskt riktigt du sitter/står/arbetar istället. Lycka till!

    #564631

    Jag hade samma ”känsla” i förra veckan och frågade min mor, som arbetar på sahlgrenska sjukhus, om det kan vara njurarna.

    Svaret jag fick då var att hade det varit njurarna hade det känts en aning värre men som du säger så avtar den här känslan när du reser dig upp, går runt men inte sitter ner och även det kan vara en liten pekning på njurskador.
    Samtidigt kan denna känsla även vara njurstenar men den chansen brukar vara väldigt lite + att ha njurstenar känns ungefär som att ha 40.000 nålar stickandes i njurområdet vilket jag antar du inte har då du klarar av att skriva detta inlägg ;)

    Men jag tror mest det beror på att jag började ganska rejält med protiner, kolhydrater och en hel del annat krimskrams.

    Känner du dig oroad, kontakta en läkare. Annars ta det lungt och möjligen minska ner på kosttillskotten en aning om du märker att det försvinner.

    ( Detta är inget direkt medicinskt svar från MIN sida nu då jag inte är LEGITIMERAD läkare, så tro inte allt för mycket på hela mitt svar ;) )

    #564632
    Hazeblazer wrote:
    Jag har under några månaders tid vissa dagar upplevt smärta på höger sida ganska långt ner på ryggen. Smärtorna uppträder då jag sitter ner och avtar rätt mycket då jag reser mig upp.
    Då jag sitter i en bil brukar smärtan vara som mest plågsam.
    Denna smärtan får jag kanske 1gång/månad eller lite oftare, men när den uppträder så är den ganska intensiv.
    Någon som haft samma problem som tror sig veta vad det kan vara som spökar?
    Antingen så är det ju ryggen som tagit stryk av styrketräningen, eller så är den bara allmänt spänd pga. att jag inte gått på massage och tränat ryggen tungt, eller så är det njuren som tagit stryk av allt protein. Jag vet att det är svårt att säga så här på rak arm men om någon kanske har haft liknande problem och kunde ge mig någon teori så vore det super :emo-thumb

    SVAR: Hade själv så under många år. Självklart kan det komma från rygg men det beror vart det sitter någonstans. Har själv ryggproblem och ischias. Men det känns lite annorlunda enligt egen bedömning. Vaknade i många år att man hade ont just i det partiet men trodde det var lungorna först då man rökte. Så man försökte sluta och under många år kom det och gick det som det ville denna smärta som kan känna sig lite knuten ibland och öm. Men efter man slutat röka så fortsatte det.En dag nu under 2008 insjunknade jag hastigt och fick hög feber och outhärdlig smärta i njurarna. När man väl kom till läkare så visade sig att det njurarna. Har fortfarande problem och det kan till o med påverka humöret. Går nu zonterapi och det funkar suveränt bra. Bättre än allt annat och de gamla skador blossar även de upp för att försvinna sedan. Så gå och kolla det eller ett annat väldigt bra tips och som verkligen funkar är zonterapi. Hoppas det går bra.

    #564633
    Hazeblazer wrote:
    Jag har under några månaders tid vissa dagar upplevt smärta på höger sida ganska långt ner på ryggen. Smärtorna uppträder då jag sitter ner och avtar rätt mycket då jag reser mig upp.
    Då jag sitter i en bil brukar smärtan vara som mest plågsam.
    Denna smärtan får jag kanske 1gång/månad eller lite oftare, men när den uppträder så är den ganska intensiv.
    Någon som haft samma problem som tror sig veta vad det kan vara som spökar?
    Antingen så är det ju ryggen som tagit stryk av styrketräningen, eller så är den bara allmänt spänd pga. att jag inte gått på massage och tränat ryggen tungt, eller så är det njuren som tagit stryk av allt protein. Jag vet att det är svårt att säga så här på rak arm men om någon kanske har haft liknande problem och kunde ge mig någon teori så vore det super :emo-thumb

    Har problem med precis samma sak som du fast på bägge sidorna. Också när jag kör bil det är värst. Ligger jag ner eller står upp känner jag inget. Detta upp kommer på mig när jag kör övningar som frestar mycket på svanken som marklyft tillex. Hoppas jag över sånna övningar försvinner mitt problem nästan helt. Också undrat vad det kan beror på. Har en massa knöllar precis ovan för svanken vet inte om det kan ha nått med problemet att göra.

    #564634
    Solid wrote:
    SVAR: Hade själv så under många år. Självklart kan det komma från rygg men det beror vart det sitter någonstans. Har själv ryggproblem och ischias. Men det känns lite annorlunda enligt egen bedömning. Vaknade i många år att man hade ont just i det partiet men trodde det var lungorna först då man rökte. Så man försökte sluta och under många år kom det och gick det som det ville denna smärta som kan känna sig lite knuten ibland och öm. Men efter man slutat röka så fortsatte det.En dag nu under 2008 insjunknade jag hastigt och fick hög feber och outhärdlig smärta i njurarna. När man väl kom till läkare så visade sig att det njurarna. Har fortfarande problem och det kan till o med påverka humöret. Går nu zonterapi och det funkar suveränt bra. Bättre än allt annat och de gamla skador blossar även de upp för att försvinna sedan. Så gå och kolla det eller ett annat väldigt bra tips och som verkligen funkar är zonterapi. Hoppas det går bra.

    SVAR: Hade själv så under många år. Självklart kan det komma från rygg men det beror vart det sitter någonstans. Har själv ryggproblem och ischias (gammal dansskada). Men det känns lite annorlunda enligt egen bedömning. Ibland när man vaknar så kan det göra ont och ömma. Gäller att inte stressa då njurarna säger ifrån.Vaknade i många år att man hade ont just i det partiet men trodde det var lungorna först då man rökte. Så man försökte sluta och under många år kom det och gick. Denna smärta som kan känna sig lite knuten ibland och öm. Ofta kan det kännas lite svårt att andas in när det väl kommer som kan komma likt pulser av smärta. En smärta svår att beskriva en känsla av obehag. Jag brukade också ha svårt att sitta och ligga då det blir ett tryck över njuren och ibland är det bara en, ibland båda. Men efter man slutat röka så fortsatte det. En dag under 2008 insjunknade jag hastigt och fick hög feber och outhärdlig smärta i njurarna. När man väl kom till läkare så visade sig att det njurarna och de ville lägga in men avaktade lite, då behandling av antibiotika. Det bästa är att kolla upp, ta prover. För egen del så funkade inte antibiotikan så bra. Visst feber och fara försvann. Men har fortfarande problem och påverkar humöret.

    Började med aurevediska rötter från blommor som hjälpte och allt försvann men tog en paus då man ska äta detta en längre tid ibland livet ut och en del örter el. rötter ,måste bytas ut varje månad. Se till varje växt om man fortsätter att äta utan att kolla upp örten så kan det ta skada än att göra nytta om råd ej följs för varje ört. Även kortvarigt uppehåll kan vara bra ibland.

    Njuront ömhet över över nedre ryggen; Grenig Väggört, Hydragea, Kardborrerot; lomme, Läkemalva, Majssilke, Nässla, Persilja, Snärjmåra. Jag åt och skall fortsätta med Bupleurum och Rehmannia(mot autimmuna sjukdomar njurtrakt, då detta fungerade väldigt bra). Även B6 vitamin, kalcium, folsyra, B12, C-vitamin) sen.

    Går nu zonterapi och det funkar suveränt bra. Bättre än allt annat och de gamla skador blossar även de upp för att försvinna sedan. Visst det är inte trevlig procedur och du har ont efter behandling. Men allt är värt för hälsan! Så kolla gärna info. Hoppas det går bra!

    Kolla alltid med läkare först för att ta prover. Det finns fler alternativ medicin ifall problem skulle uppstå, som tex akupunktur, akupressur, behandling inifrån med örter/rötter. Detta är mer för de som ej vill ha onaturliga mediciner utan från vår natur och som har en läkande långvarig kraft.

    första stadie behövs oftast ej lika mycket behandling. Långt gången ofta längre tid. Ofta efter den 3:e gången uppstår symptom och kan blossa upp till det värre för att återgå och friskna. En annan del:.Och en sista info stressa inte vid njurproblem! Ta hand om hälsan, den är viktigare än allt annat! Innan du börjar någon behandling läs om det först o se behandlingsform och vad det kan innebära.

    Viktigt kolla med läkare först! Så du vet vad det är genom blodprover!

    MVH Solid

    #564635

    Kanon med information, det är sånt som gör att man blir en mer framgångsrik byggare :emo-thumb.

    Denna tråden är hyffsat gammal men kan tillägga att jag faktiskt gjorde ett hälsotest förra veckan och där visade sig både njurar och lever värden vara normala. Jag tror att det i mitt fall handlade om ryggskada, men man vet ju aldrig.

    #564636
    Solid wrote:
    Började med aurevediska rötter från blommor som hjälpte och allt försvann men tog en paus då man ska äta detta en längre tid ibland livet ut och en del örter el. rötter ,måste bytas ut varje månad. Se till varje växt om man fortsätter att äta utan att kolla upp örten så kan det ta skada än att göra nytta om råd ej följs för varje ört. Även kortvarigt uppehåll kan vara bra ibland.

    Njuront ömhet över över nedre ryggen; Grenig Väggört, Hydragea, Kardborrerot; lomme, Läkemalva, Majssilke, Nässla, Persilja, Snärjmåra. Jag åt och skall fortsätta med Bupleurum och Rehmannia(mot autimmuna sjukdomar njurtrakt, då detta fungerade väldigt bra). Även B6 vitamin, kalcium, folsyra, B12, C-vitamin) sen.

    Går nu zonterapi och det funkar suveränt bra. Bättre än allt annat och de gamla skador blossar även de upp för att försvinna sedan. Visst det är inte trevlig procedur och du har ont efter behandling. Men allt är värt för hälsan! Så kolla gärna info. Hoppas det går bra!

    Kolla alltid med läkare först för att ta prover. Det finns fler alternativ medicin ifall problem skulle uppstå, som tex akupunktur, akupressur, behandling inifrån med örter/rötter. Detta är mer för de som ej vill ha onaturliga mediciner utan från vår natur och som har en läkande långvarig kraft.

    första stadie behövs oftast ej lika mycket behandling. Långt gången ofta längre tid. Ofta efter den 3:e gången uppstår symptom och kan blossa upp till det värre för att återgå och friskna. En annan del:.Och en sista info stressa inte vid njurproblem! Ta hand om hälsan, den är viktigare än allt annat! Innan du börjar någon behandling läs om det först o se behandlingsform och vad det kan innebära.

    Viktigt kolla med läkare först! Så du vet vad det är genom blodprover!

    MVH Solid

    Nice! Har du provat att blanda Grenig Väggört, Hydragea, Kardborrerot; lomme, Läkemalva, Majssilke, Nässla, Persilja, Snärjmåra, Bupleurum, Rehmannia, nedmalt pulver av B6 vitamin, kalcium, folsyra, B12 och vitamin C och sedan röka upp alltihop?!

    #564637
    Fidde_Mannen wrote:
    Har problem med precis samma sak som du fast på bägge sidorna. Också när jag kör bil det är värst. Ligger jag ner eller står upp känner jag inget. Detta upp kommer på mig när jag kör övningar som frestar mycket på svanken som marklyft tillex. Hoppas jag över sånna övningar försvinner mitt problem nästan helt. Också undrat vad det kan beror på. Har en massa knöllar precis ovan för svanken vet inte om det kan ha nått med problemet att göra.

    När njurproblem uppstår kan även ryggen ges en försvagning. Kolla med läkare. Njurarna är trots allt en viktig funktion o vid överansträngning kan det kännas rejält. Njurproblem har tyvärr blivit en vanlig sjukdom i dagens läge. Detta kan bero på alla gifter etc som människan får i sig och nya bakterier.
    Mvh Solid

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.