Snygga Bröst!

Home Forums Allmänt om gymträning Snygga Bröst!

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #78489
    #688722

    någon som kan ge mig riktigt bra övningar så man får så runda och jämna bröst som möjligt?, vissa har som ett sträckfrån övre bröst och neråt..kommer det genom åren eller?

    #688724

    Bänkpress
    Uppåtlutandebänkpress
    Nedåtlutande
    Flyes
    Dips

    #688727

    Menar inte att man ska köra alla övningar i samma pass, men det är dom 5 jag rekommenderar för att bygga bröst =)

    Tes pass1 Bänkpress, Övrebröst i Bänkpress, + flyes, variera greppet på stången.
    Andra gången man kör så tex bara Cable, flyes, dips, nedrebröst.
    Tycker själv att flyes är bra för att bygga bröst, om man kan övningen väldigt bra.

    #688729

    Det här är ju som vanligt individuellt. Man har dom bröst muskler man har och kan inte förändra utseendet på dom genomträning förutom att få större eller mindre, sen vilka övningar som funkar för olika personer vet man nog bäst själv, men överlag är olika pressövningar bra.

    Sträcket du pratar om antar jag är mellan brösten och det beror på storlek.

    #688730
    Flexor wrote:
    Okej, missförstånd av mig, tyckte det såg ut som ett träningsupplägg för bröst :)

    Jag gillar flyes, men det är en svår övning och kan verkligen skada muskelfästet mellan bröst och axel om man inte kan den rätt.

    Mvh
    Robert Lilja

    Jag kör flyes. Något jag bör tänka på?

    #688732

    kör med en vikt du kan hantera. Expandera bröstkorgen under hela rörelsen och jag gillar att hålla andan under rörelsen och andas i toppläget. Få så mkt stretch du kan i botten samt om du vill för kontaktens skull stanna till en sekund i botten. Kör med armbågarna lätt böjda. Det ska vara en låång ROM med mkt stretch.

    #688735
    Robert Lilja wrote:
    Som Degpekka skriver :)

    Mina axlar hindra mig dock från att köra flyes på rak bänk, fungerar utmärkt i lutande däremot.

    En sak till, se till att muskelfästena är ordentligt uppvärmda innan du kör flyes samt att aldrig gunga upp ur bottenläget. Kör denna övning hellre lite för sakta än lite för snabbt.

    Mvh
    Robert Lilja

    Tänkte byta ut Lutande bänkpress i smithmaskinen mot något annat, och fick tipset om Flyes.
    Låter det som något som skulle fungera ?
    och vilken vinkel på bänken tycker ni att man ska köra med?

    MVH
    Tommy K.

    #688737

    Får föreslå en vinkel som du tycker känns bra i bröstmuskeln, eftersom att du ställer en fråga utan något bestämt svar.

    Folk spekulerar för mycket kring vinklar och rörelser. De tänker för mycket och känner för lite, det enda som behövs för att kunna träna ordentligt är känseluppfattning och lite magkänsla.

    MVH

    #688739
    Marcus Syvertsen wrote:
    Får föreslå en vinkel som du tycker känns bra i bröstmuskeln, eftersom att du ställer en fråga utan något bestämt svar.

    Folk spekulerar för mycket kring vinklar och rörelser. De tänker för mycket och känner för lite, det enda som behövs för att kunna träna ordentligt är känseluppfattning och lite magkänsla.

    MVH

    Så sant så marcus, testar bägge på torsdag och ser vad som känns bäst helt enkelt.

    MVH Tommy K.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.