springa och träna på gym

Home Forums Allmänt om gymträning springa och träna på gym

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65320
    #453804

    Hej om jag tränar på gymmet en dag och dagen efter springer t.ex intervaller eller bara vanligt påverkar det gårdagens träning då? Blir återhämtningen mycket sämre?

    Om jag ska springa eller motionera för att förlora fett ska jag då gå direkt efter ett styrkepass eller innan? eller kanske en annan dag?

    mvh

    #453805

    beror mest på intensiteten

    försök ha konditionsträningen så långt ifrån styrketräningen som möjligt

    #453806

    Jag brukar köra kondition ungefär 2 dagar efter styrkepasset, två dagar i veckan. Aldrig direkt efter, som vissa gör, det är overkill och kan väl knappast vara bra..

    #453807

    Har ni några tips om hur jag ska lägga upp mitt schema om jag vill styrketräna 3 dagar i veckan och springa intervaller 2 gånger i veckan?
    Jag kör just nu Bröst&Triceps, Rygg&Biceps, Axlar

    Nej jag kör inte ben, Får värk i känsliga kroppsdelar när jag utför tunga övningar som marklyft och knäböj, Vilar därför från detta ett tag.

    En annan sak, att träna som jag gör på gymmet och promenera ca 1h 4 ggr i veckan, bör jag lägga det på andra dagar då eller direkt efter passet? Läste på något skitställe (ingen säker källa) att fettförbränningen ökar med 280% om man går direkt efter ett styrkepass.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.