Strecha magmuskler?!

Home Forums Allmänt om gymträning Strecha magmuskler?!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71300
    #554496

    Har alltid funderat på om streching av magmusklerna kan påverka hur de byggs och syns. Av vad jag har hört så blir musklerna mer synliga om man inte strechar men det finns ju ingen direkt sanning bakom det, eller?

    Tacksam för svar:)

    #554497

    Hur fan stretchar man magen?

    #554498

    Nej, stretching påverkar inte hur snabbt muskler byggs. Det påverkar ej heller formen på musklerna. Formen på musklerna bestäms av generna.

    nible wrote:
    Hur fan stretchar man magen?

    Lägger dig på mage och böjer bak ryggen med hjälp av armarna.

    #554499
    henkebenke wrote:
    Lägger dig på mage och böjer bak ryggen med hjälp av armarna.

    Jaha, jag trodde det var så man stretchade ländryggen.

    #554500
    nible wrote:
    Jaha, jag trodde det var så man stretchade ländryggen.

    Njaa… Själva ryggraden kanske stretchas (om man nu ens kan det :what:), men om du tittar på hur musklerna sitter så är det ju magen som stretchas.

    #554501
    henkebenke wrote:
    Njaa… Själva ryggraden kanske stretchas (om man nu ens kan det :what:), men om du tittar på hur musklerna sitter så är det ju magen som stretchas.

    Ingen aning jag eh. Står iaf på F&S stretch-blad att ryggen stretchas då, men dom är ju som dom är dom också (många dom, häftig mening).

    #554502
    Flessa wrote:
    Lägg dig på magen och liksom dra ut magen. Ganska svårt att förklara hu´r, vet inte riktigt om jag och HB menar samma..:what:

    Jo, jag tror vi menar samma.

    Det är alltså den ställning som inom poweryoga kallas för ”kobran”, om det säger någon något. ;)

    #554503

    Frågan är varför man ska stretcha magen. Om man lider av t.ex ett bäcken som tiltar bakåt så kan det säkert vara en god idé. De flesta tränande tror jag dock snarare lider av ett lindrigt framåttiltat bäcken, då känns det ju inte som någon större vits att stretcha magen.

    #554504
    Matsa wrote:
    Frågan är varför man ska stretcha magen. Om man lider av t.ex ett bäcken som tiltar bakåt så kan det säkert vara en god idé. De flesta tränande tror jag dock snarare lider av ett lindrigt framåttiltat bäcken, då känns det ju inte som någon större vits att stretcha magen.

    Har faktiskt läst att oförmåga att knäböja djupt kan beror på för korta magmuskler. Fråga mig dock inte hur det funkar!

    #554505
    Robert Svensson wrote:
    Kan man stretcha ut magen, så som i att man gör den till en ballong? Ni vet: ”Kolla jag är med barn!!”? ;)

    Det fick mig att fundera; vad tusan är det som trycker ut magen? Jag menar, om man ligger på rygg och trycker ut magen som en ballong, vad är det för muskler som verkar då? Det kan väl inte vara Rectus abdominis?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.