Styrke träning direkt efter intensivt fyspass?

Home Forums Allmänt om gymträning Styrke träning direkt efter intensivt fyspass?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70718
    #546349

    Halloj!

    Jag en liten fråga. tränar nu thai boxning tis, tors, fre.
    Men jag vill också få med gymmet ”4 dagar i veckan” för att bygga upp mig helt enkelt. Helger brukar inte vara ett alternativ för träning pga en troligtvis bakfylla. Det lämnar endast måndag och ons till gymmet men vill ha 4 dagar att pressa på. 2 dagar är förlite!

    Efter som Gymmet krockar med thai boxningen så undrar jag om man kan gå och pressa på gymmet direkt efter? Thai passen är 1,5h långa och man kan säga att det är ett riktigt fys pass! man blir verkligen helt slut!

    Om man vill bygga upp sig, öka styrke mässigt, så undrar jag om det är något alternativ att pressa DIREKT efter ett hårt thai / fys pass? eller bryter man ner sig då??

    Jag äter som en häst alla dagar i veckan ”samt direkt innan thai/fys passen” Men hinner ej att äta något emellan thai – gym träningen pga av öppettider, så kan man kanske ta någon form av kosttilskott eller något emellan passen?

    Tack på förhand!

    #546350

    Inte bra. Gör tvärtom.

    #546351

    Har du prövat att gymma bakfull? Det kan gå, i alla fall om du gör det på kvällen.

    #546352

    Så gymm sedan fyspasset? med någon protein drink emellan då kanske?

    Träna bakfull.. nja, funkar inte för min del :P

    #546353

    Funkar inte så bra att träna bakis. Det vill inte gärna bli några nya muskler om man druckit för mycket.

    #546354

    Fast i ärlighetens namn har jag, vid lätt bakfylla, gjort åtskilliga personbästa. Men visst, skiftar ansiktet i ljusvitt och mörkgult och minnesluckan ligger på 4 timmar tror jag att man gör bäst i att lägga sig i soffan resten av dagen. Eventuellt leta fram 9-millimetern.

    #546355

    kan du inte köra gymmet på morgonen? då har du går det ju lite tid innan thaipasset. Jag gör så, exvis Rygg/biceps och thai på kvällen, funkar finfint!

    #546356
    manekin wrote:
    kan du inte köra gymmet på morgonen? då har du går det ju lite tid innan thaipasset. Jag gör så, exvis Rygg/biceps och thai på kvällen, funkar finfint!

    Ökar du på det upplägget? Ge konkreta exempel isf.

    #546357

    kan ej träna på morgonen pga praktik / skola annars hade jag självklar gjort på det sättet!

    brukade köra:
    Biceps + rygg måndagar
    Bröst + triceps tisdagar
    lår + mage torsdagar
    Axlar , traps , mage + vader fredagar men det var för ungefär 1,5 år sedan innan jag började med thaien. vill köra samma schema ungefär därför undrade jag om det var bra o gymma direkt efter thaien

    #546358

    Att gymma efter thaipassen är väl bättre än inte alls… Men How the hell ska du orka träna seriöst. om du nu vill bygga?

    Ska du ha plats för båda och inte vill/kan träna 2ggr om dan så får du helt enkelt kompromissa…

    I dina skor så hade jag klämt in Gymmet samma dag som Thaiboxningen och satsat på ett pass med tung träning (upp till 6or kanske) på kanske 40min max, och sen dra på thaiboxningen.

    Skippa det uppdelade schemat du har och satsa på få övningar som Benböj,Marklyft,Militärpress,Bänkpress (ihop med armhävningar+situps på thaiboxningen) så kommer du nog en bit iallafall.

    Tis – Marklyft+Thai
    Tor – Militärpress+Bänkpress+Thai
    Fre – Ben+Thai

    Få övningar som ger mkt för hela kroppen, och sen fysträning efteråt.
    Så hade nog jag kört, alternativt skippat ett Thaipass.

    #546359

    Jag hade kört 2 halv/hel kroppspass..

    #546360

    Några fler exempel:

    Mån – Styrketräning Överkropp+Löpning som avslutning.
    Tis – Thaiboxning ca 2timmar.
    Ons – Styrketräning Underkropp+Löpning som avslutning.
    Tors – Thaiboxning ca 1,5timme.
    Fre – Vilodag.
    Lör – Thaiboxning ca 2 timmar.
    Sön – Vilodag.

    Så brukar jag träna själv, bara att ta bort löpning+lördagspasset om det inte passar, eller lägga in thaiboxningen efter gymmet.

    Den här kör jag ibland oxå efter, fast 2ggr/vecka:
    [http://stronglifts.com/stronglifts-5×5-beginner-strength-training-program/]

    Tungt men bra! Osså Thai på dom lediga dagarna.

    #546361
    nutz wrote:
    Ökar du på det upplägget? Ge konkreta exempel isf.

    Ökar i vad menar du? Volym eller styrka? Volym ja, styrka nja, men det bryr jag mig inte så mycket om.

    Mån: Bröst mage
    Tis: Rygg/Biceps kväll Thai
    Ons: Triceps främre ben
    Tors: Axlar bakre ben
    Fre: Bröst mage
    Lör: Biceps underarmar

    Om inte trådskaparen kan köra morgon skulle jag gjort två av mina pass längre helt enkelt och kört enbart Thai på thaidagarna….

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.