Styrketräning för tjejer, vart få tag på info?

Home Forums Allmänt om gymträning Styrketräning för tjejer, vart få tag på info?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #64924
    #452318

    Börjat träna med tjejen nu.. Men om man ska va ärlig vet man inte så mycket om styrketräning för tjejer.. hon har helt andra mål, hon har rätt stora ben pga av mycket löpträning och innebandy, hur får hon dem mindre?, hon vill gjärna ha slanka armar också, hur ska hon träna annurlunda?, hon vill fortfarande se femenin ut men fastare, någon som kan hjälpa eller vet vart man kan fråga iallfall ? :)

    #452319

    Om hon vill ha smalare armar och ben kanske inte hon bör styrketräna alls, utan snarare banta.

    #452320

    Det finns massor av tjejer här som kör ett dussintals olika scheman. Titta runt hos dem så får ni nog lite ideer. En kombination av förbränning ocg styrka brukar väl vara standard för tjejer som vill gå ner och bli fit for beachen. Det säger ju sig själv att hon inte ska slänga på några tyngre vikter och pressa på 5 rep.

    Men som sagt, kollar runt på alla BODY tjejers journalen så hittar ni nog nåt…. annars så finns ju google. :)

    #452321
    Martin Löwgren wrote:
    Hon ska träna precis som oss killar..

    word

    #452322

    Som Löwgren så bra påpekar. Högre repsantal – > mer muskeluthållighet istället för hypertrofi.

    #452323
    Martin Löwgren wrote:
    Hon ska träna precis som oss killar. Lägg henne på ett lite högre repsantal (över 15) om hon ej vill ha stora och explosiva muskelfibrer.

    Men bygger man inte som mest volym vid 12-15? Fast du kanske menar närmare 20reps än 15.

    #452324
    nyrreThaMan wrote:
    Men bygger man inte som mest volym vid 12-15? Fast du kanske menar närmare 20reps än 15.

    vid 6-12 RM (givetvis inte helt exakt men runt där) gynnas hypertrofi gentemot säg 15+ då muskeluthållighet gynnas.

    #452325
    Martin Löwgren wrote:
    Jag skrev över 15.

    Mvh

    Okej. Men vilka reps antal bygger mest volym? Jag brukar säga runt 8-12. Är det ett bra riktmärke?
    Jag själv tränar mellan 5-15 reps. Både för att få styrka och volym, om det är bra vet jag inte. Men det låter bra att mixa :)

    #452326

    men läs.. :P

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.