Svårt att växa i bröst, tips!

Home Forums Allmänt om gymträning Svårt att växa i bröst, tips!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #67222
    #474317

    Hej.

    Som rubriken lyder så har jag enormt svårt att växa i bröst och jag behöver era tips för att kunna förbättra mig. Jag är inne i en bulk just nu så det ska ju inte vara så svårt tycker jag.

    Så här ser det ut: (är grymt klen i bröst jämfört med andra muskelgrupper)

    tränar bröst 1 gång i veckan, har vilodag innan för jag vet att det behövs.

    Äter som en häst, 4 gånger per dag + gainer efter träningen o kaseindrickan innan läggdags. Ligger på cirka 2k gram protein varje dag. jag väger för övrigt cirka 85-90 kg och är 19år.

    Mitt bröstschema: Kör bara bröst på måndag. cirka 10 set, Bänkpress 65kg (3 set) 10, 8, 6, Flyes platt bänk 14-15kg 8, 8 ,8. Sne hantelpress 19kg, 10, 8, 6.

    blir ungefär 10 set, saker är det att jag kör detta varje gång och förbättrar mig aldrig nästan. Har ni nå tips? Ska man köra tungt i början kanske och sen sänka vikten och köra mer högreppare?

    Tacksam för snabba svar!

    //Matte

    #474318

    Jag är förespråkare för högsetsträning. Skulle råda dig att träna 12-15 set bröst 2ggr i veckan under en period under 8-10v. Försök finna kontakten med rätt teknik. Variera övningarna mellan de 2 passen i veckan. Kan eventuellt träna med få reps (5-8 reps) i första bröstpasset och lite mer högreps (12-15) i andra bröstpasset.

    #474319

    Har hört från många att brösten inte växer snabbare om man kör dem 2 gånger i veckan

    #474320
    Matte91 wrote:
    Har hört från många att brösten inte växer snabbare om man kör dem 2 gånger i veckan

    Om man tänker efter lite så inser man nog att det är rätt svårt att träna någon muskel så hårt att man behöver en hel veckas återhämtning, speciellt om du äter 2000? g protein om dagen?

    Två gånger i veckan, så som jag ser det och som absolut borde stämma, bör ge dubbel verkan!

    #474321

    Skulle råda dig att koncentrera dig på basövningarna.
    4-8 reps och träna bröst 2 ggr i veckan.

    Sök även på ex. youtube för att hitta tekniken,
    lätt hänt att man skadar sig eller involverar axlar för mkt.

    #474322
    Matte91 wrote:
    Har hört från många att brösten inte växer snabbare om man kör dem 2 gånger i veckan


    Någon vetenskaplig källa? Finns åtskilliga undersökningar där det bevisas att musklerna växer optimalast med träning 2 ggr i veckan om man inte ligger på elitnivå och kan överbelasta sin muskler och CNS såpass att de krävs längre tid för återhämtning (mestadels för CNS).

    #474323

    Det som oftast tar längst tid att läka är nervsystemet.

    Dips är en övning som gett mig mycket.

    #474324

    Det finns så många olika sätt att träna på.
    Det bästa är att testa sig fram faktiskt med olika scheman och med olika övningar.
    Testa sig fram på låg reps många reps, super set eller negativ rörelse.

    Jag fick testa mig fram om hur jag skulle göra i nästan 2 år innan jag började träna seriöst. Gav mig en hel del. Sen tror jag du drog till med en redig brake när du säger 2000g protein varje dag det kommer varken hålla för dina tarmar och framför allt du kommer få högt blodtryck av allt du måste äta. Testa dig fram, alla proffs gör så alla är vi byggda olika.

    Kan vara så bara att du inte pressar dig till dina gränser nog.

    #474325

    Jag började träna i mitten på 90-talet och körde på x-antal år med halvbra resultat, nu i efterhand vet man att man gjorde många misstag.

    Efter många års uppehåll har jag nu börjat köra igen sedan ca 7 månader tillbaka. En av dom saker jag fick lära mig som spinkig tonåring av dom stora grabbarna var att absolut inte köra muskelgrupper 2ggr i veckan, då blev man övertränad osv. Så det trodde man på och körde på det man fick lära sig.

    Nu vet man bättre, har dom senaste månaderna försökt få med de flesta muskelgrupper 2ggr i veckan dom senaste månaderna, brukar variera lite så jag får med åtminstone 3-4 grupper 2ggr per vecka. Har nu efter ca ett halvår fått bättre resultat än jag fick på kanske 2år när jag började träna som tonåring, då har man ändå hunnit bli gubbe och saknar en kropp fullpumpad med hormoner som man hade i sin ungdom. Så jag kan varmt rekommendera att köra 2gånger i veckan åtminstone i en period för att testa :up:

    ps, Tror nog han menade 2g per kilo kroppsvikt :P

    #474326
    Gober wrote:
    Jag började träna i mitten på 90-talet och körde på x-antal år med halvbra resultat, nu i efterhand vet man att man gjorde många misstag.

    Efter många års uppehåll har jag nu börjat köra igen sedan ca 7 månader tillbaka. En av dom saker jag fick lära mig som spinkig tonåring av dom stora grabbarna var att absolut inte köra muskelgrupper 2ggr i veckan, då blev man övertränad osv. Så det trodde man på och körde på det man fick lära sig.

    Nu vet man bättre, har dom senaste månaderna försökt få med de flesta muskelgrupper 2ggr i veckan dom senaste månaderna, brukar variera lite så jag får med åtminstone 3-4 grupper 2ggr per vecka. Har nu efter ca ett halvår fått bättre resultat än jag fick på kanske 2år när jag började träna som tonåring, då har man ändå hunnit bli gubbe och saknar en kropp fullpumpad med hormoner som man hade i sin ungdom. Så jag kan varmt rekommendera att köra 2gånger i veckan åtminstone i en period för att testa :up:

    ps, Tror nog han menade 2g per kilo kroppsvikt :P

    Kan bara instämma och hålla med om det du säger! :) Vill man bli bra i något måste man göra det ofta! Annars kan man köra 4-1-4 eller liknande, så man kör om varje muskel var 5e dag i alla fall.

    #474327

    Två kilo protein varje dag, tänk om man hade haft den plånboken…

    #474328

    Tunga basövningar + dubbla pass = tha shiet

    #474329

    Var inte rädd för att pröva något nytt, som t ex att lägga till ett extra pass per vecka, precis som många skriver. Kör själv två, ibland tre, bröstpass per vecka med gott resultat.

    #474330

    Matte91: Lyd rådet om att träna bröst två ggr/vecka. En 2-split som denna kan fungera:

    ”Monday, Upper
    Bench 5 x 5 Ramping to a top set of 5
    3 Board Bench 2 x 3 (optional)
    Chin 3 x as many as paossible
    Tricep PD 3 x 8
    Lateral Raise 5 x 10

    Wednesday Lower
    Squat 5 x 5 Ramp to top set of 5
    Deadlift 3 x 5 Ramp to a top set of 5
    Ab work
    Calf work (optional)

    Friday Upper
    Bench Press 5 x 5 static weight for all sets
    Dip 3 x 8
    Row 5 x 5 Static weight for all sets”

    Ursprungligen från Ironaddicts: [http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=20480&highlight=day+5×5]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.