synpunkter träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning synpunkter träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #55761
    #219283

    Vill bara kolla vad du ni om mitt upplägg. lite feedback.
    Tränar 3 dar i veckan uppdelat:
    1. Bänkpress (och möjligtvis lite hantelpress), Rygg antingen med ”rodd” maskin eller hantel. och Bi/Triceps med hantel (med scottcurls i bänk ibland). Triceps med rep eller skivstång eller både och (testar massa olika där). Framåtlutande hantel åt sidan. Och lite marklyft kan det bli med.
    2. Latsdrag framför och bakom huvud med bred stång. Sidolyft åt sidan med hantel. Militärpress med fast stång. sen ben. Knäböj i maskin, benspark, liggande lårcurl, insida lår i maskin, stående vadpress, utsida höft i maskin… Det var nog allt. Jag kör så tungt jag bara kan, ökar gradvis upp till max typ och sen går ner ett steg och kör 2-4 ggr oftast. Inte för jag ska utan för att jag inte orkar mer då. Jag kör ca 1,5 timme. Jag är dyngsur av svett när jag är färdig, så jag ger mitt allt typ.
    3. Endast mage, hemma. har nästan enbart kört Crunch där. kör ca 500 nu, körde bara 125, 150 innan, men då känns det inte som det gör nått =P

    Ge mej synpunkter. =). Och och jag kör Gainer Pro precis efter träning. Tar 2dl pulver varje gång.

    #219284
    Baldboy wrote:
    Vill bara kolla vad du ni om mitt upplägg. lite feedback.
    Tränar 3 dar i veckan uppdelat:
    1. Bänkpress (och möjligtvis lite hantelpress), Rygg antingen med ”rodd” maskin eller hantel. och Bi/Triceps med hantel (med scottcurls i bänk ibland). Triceps med rep eller skivstång eller både och (testar massa olika där). Framåtlutande hantel åt sidan. Och lite marklyft kan det bli med.
    2. Latsdrag framför och bakom huvud med bred stång. Sidolyft åt sidan med hantel. Militärpress med fast stång. sen ben. Knäböj i maskin, benspark, liggande lårcurl, insida lår i maskin, stående vadpress, utsida höft i maskin… Det var nog allt. Jag kör så tungt jag bara kan, ökar gradvis upp till max typ och sen går ner ett steg och kör 2-4 ggr oftast. Inte för jag ska utan för att jag inte orkar mer då. Jag kör ca 1,5 timme. Jag är dyngsur av svett när jag är färdig, så jag ger mitt allt typ.
    3. Endast mage, hemma. har nästan enbart kört Crunch där. kör ca 500 nu, körde bara 125, 150 innan, men då känns det inte som det gör nått =P

    Ge mej synpunkter. =). Och och jag kör Gainer Pro precis efter träning. Tar 2dl pulver varje gång.

    1.5 timma är för mycket i min mening, du orkar att koncentrera dig köra ditt max i ca 50 min. Sedan gainer efter träning säger ingenting vad du äter. Det är maten som gör vilka resultat du kommer att få i längden.

    #219285
    philippg wrote:
    1.5 timma är för mycket i min mening, du orkar att koncentrera dig köra ditt max i ca 50 min. Sedan gainer efter träning säger ingenting vad du äter. Det är maten som gör vilka resultat du kommer att få i längden.

    Mat upplagt så här nu.

    Frukost: 1,5 potion havregrynsgröt med 2 ägg

    mellanmål: 250g Kvarg

    Lunch: Det som åts till middag dan innan

    Middag: det min sambo och mina barn äter (vanlig husman typ)

    Kväll: samma som frukost

    gärna synpunkter på det med.

    #219286
    Baldboy wrote:
    Mat upplagt så här nu.

    Frukost: 1,5 potion havregrynsgröt med 2 ägg

    mellanmål: 250g Kvarg

    Lunch: Det som åts till middag dan innan

    Middag: det min sambo och mina barn äter (vanlig husman typ)

    Kväll: samma som frukost

    gärna synpunkter på det med.

    Alldeles för lite om du vill bli stor och stark..

    #219287
    philippg wrote:
    Alldeles för lite om du vill bli stor och stark..

    Hur vet du det? Han anger inga mängder, inte sin energiförbrukning, ingenting…

    Baldboy: Du får försöka att vara lite mer specifik med dina måttangivelser av maten, annars är det omöjligt att uppskatta/hjälpa dig.
    Ett råd är att du räknar ut din energiförbrukning och börjar räkna dina livsmedel för att självständigt kunna avgöra om maten är tillräcklig eller inte. Går du ner i vikt, så äter du för lite. Går du upp i vikt, så äter du för mycket (vill du ner i vikt är alternativ 1 bäst, vill du gå upp i vikt är alternativ 2 bäst.)

    #219288
    Anton Johansson wrote:
    Hur vet du det? Han anger inga mängder, inte sin energiförbrukning, ingenting…

    Baldboy: Du får försöka att vara lite mer specifik med dina måttangivelser av maten, annars är det omöjligt att uppskatta/hjälpa dig.
    Ett råd är att du räknar ut din energiförbrukning och börjar räkna dina livsmedel för att självständigt kunna avgöra om maten är tillräcklig eller inte. Går du ner i vikt, så äter du för lite. Går du upp i vikt, så äter du för mycket (vill du ner i vikt är alternativ 1 bäst, vill du gå upp i vikt är alternativ 2 bäst.)

    För att en middag som sin hustru och barn äter brukar inte vara lika proteinrik som du kanske vill att den ska vara om du styrketränar. fast som du säger så har vi inge mängder så svårt att veta.

    #219289
    philippg wrote:
    För att en middag som sin hustru och barn äter brukar inte vara lika proteinrik som du kanske vill att den ska vara om du styrketränar.

    Svensk husmanskost är relativt proteinrik. Det kanske äts kött, kyckling, fisk, ägg, dricks mjölk. Han kanske tar 3 köttbitar och hans fru 1, han behöver ju inte äta exakt likadant som henne? Så nej, ingen av oss kan fortfarande göra en uppfattning.

    #219290

    Jag ska försöka få dit mer då. Jag är 168cm och väger 73kg.
    Frukost Havregrynsgröt 1,5dl med 1dl mjölk och kanel och två ägg. samma på kvällen.
    250g kvarg med fun light till mellis. kanske en rågmacka där emellan som andra frukost. på den är det ost skinka och paprika och är ca 350kcal. Middage består till mesta delen av vanliga saker som köttfärs, kyckling korv. ofta med vanliga makaroner eller potatis. alla mat kan ligga runt 700-1000kcal skulle jag tro. Till Lucnch blir det då samma som middagen fast möjligvis lite mindre. ibland kan det dyka in en macka till frukost eller nått. och det är tyvärr oftast ljust bröd med lite ost eller nått skinka eller kalkon. petar i mej en eller3 koppar kaffe utan mer än mjölk i under dagen. vet inte om jag kan vara mer specifik än så =/ Jag äter gärna mycket kött för att jag gillar det. Men det blir lite i mån av hur mycket barnen äter och så.

    #219291

    tillägger att jag jobbar som montör. inte stillsittande montör utan på rörlig bana. och är 33 år. nu får ni svara =)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.