Tigerbalsam ett behagligt sätt att träna.

Home Forums Allmänt om gymträning Tigerbalsam ett behagligt sätt att träna.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #72122
    #572103

    Hej !

    Undrar om det är en dålig vana jag har, använder mig utav tigerbalsam 5 ggr i veckan vid varje träningspass. Smörjer offtast in axlarna och ibland korsryggen. Tycker det är riktigt skönt att träna med det och även lukten gör en lite piggare i skallen. Den sätter även i gång blodcirkulationen nått jag tycker om.

    #572104

    Använder själv någon typ av balsam för hästar som jag hittade på ÖB hehe. Förrutom att det svider lite i ögonen av lukten så är det riktigt svalkande efter ett hårt gympass, vet inte om det är nyttigt att överkonsumera dock.

    // Chrille

    #572105
    Christian U wrote:
    Använder själv någon typ av balsam för hästar som jag hittade på ÖB hehe. Förrutom att det svider lite i ögonen av lukten så är det riktigt svalkande efter ett hårt gympass, vet inte om det är nyttigt att överkonsumera dock.

    // Chrille

    Skulle nog säga skippa balsam för hästar och satsa på något annat, låter inte klokt och använda balsam som är till för hästar på människor?

    #572106

    Hehe har inte märkt av att det skulle vara skadligt än iallafall, tror ärligt talat att det är mer avsett för människor med tanke på dess placering i butikshyllan men vet ju aldrig, kanske får ett rejält sug efter havre snart. :D

    Edit: Innehåll enligt förpackningen: Menthol, Arnika, helande oljor och vatten.

    #572107
    Christian U wrote:
    Hehe har inte märkt av att det skulle vara skadligt än iallafall, tror ärligt talat att det är mer avsett för människor med tanke på dess placering i butikshyllan men vet ju aldrig, kanske får ett rejält sug efter havre snart. :D

    Edit: Innehåll enligt förpackningen: Menthol, Arnika, helande oljor och vatten.

    ”helande oljor” :D

    #572108
    loni wrote:
    Skulle nog säga skippa balsam för hästar och satsa på något annat, låter inte klokt och använda balsam som är till för hästar på människor?

    Det man kan köpa på ÖB är inte ”riktigt” balsam som används på djur. Det är flera klasser mildare.

    #572109
    loni wrote:
    Skulle nog säga skippa balsam för hästar och satsa på något annat, låter inte klokt och använda balsam som är till för hästar på människor?

    Har använt hästlinement flera gånger under hård kampsportsträning.
    Works like a charm! ;)

    #572110

    Om jag inte minns fel heter Häst linimentet ungefär ”Radital” eller nått.
    Brukar använda det genom fotbollen.

    #572111

    Brukar smörja in på brösten, tricepsen och min korsrygg.
    Testa och smörja in lite under ögonen, räkna med att man blir uppiggad som en Ferrarri!

    #572112

    hahahah :P

    Har kännt att folk på gymmet kör med tigerbalsam.

    #572113

    Drog på mig en balsam från GREAT SPORTS – Linnex Rub. Kommer aldrig göra om det, känns som om huden rivs av. Lite väl stark effekt, men funkar bäst om man har bar hud där man stryker på linementet (en bra ursäkt att vara halvnaken på gymmet).

    Pontus Stridh wrote:
    Har kännt att folk på gymmet kör med tigerbalsam.

    Heh, har det luktat så mycket?

    #572114

    är det inte farligt att använda tigerbalsam samtidigt som man tränar?.

    Tiger balsam kyler väl ner samtidigt som kroppen kämpar med att bli varm.

    Får man inte mer skadar när man använder tigerbalsam?

    Är inte helt 100% säker på detta, har tyvärr bara hört från en kompis som avråde mej att anväda det när jag va skadad i mitt ben och anväda det samtidigt som jag stretchade.

    #572115
    CHRiSoklart wrote:
    är det inte farligt att använda tigerbalsam samtidigt som man tränar?.

    Tiger balsam kyler väl ner samtidigt som kroppen kämpar med att bli varm.

    Får man inte mer skadar när man använder tigerbalsam?

    Är inte helt 100% säker på detta, har tyvärr bara hört från en kompis som avråde mej att anväda det när jag va skadad i mitt ben och anväda det samtidigt som jag stretchade.

    Man ska inte använda tigerbalsam istället för att värma upp men annars är det lugnt. Dock så finns det riktigt starka versioner av tigerbalsam/liniment som man kan få rejäla brännskador av ifall man applicerar för mycket. En kille jag känner smetade på Ralgex på ryggen och fick massor av blåsor.

    #572116
    MrTraps wrote:
    Drog på mig en balsam från GREAT SPORTS – Linnex Rub. Kommer aldrig göra om det, känns som om huden rivs av. Lite väl stark effekt, men funkar bäst om man har bar hud där man stryker på linementet (en bra ursäkt att vara halvnaken på gymmet).

    Heh, har det luktat så mycket?

    Är det ett stifft?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.