Tips på att fixa brösten?

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på att fixa brösten?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #50848
    #121958

    EDIT: Märker nu att rubriken låter totalt konstig hehe. Sorry för det. Moderator får gärna ändra då jag inte kan.

    Hallå hallå alla !

    En månad sedan blev jag arg som f*n på mig själv för att se hur jag låtit mig själv förfalla (23 år, 1.76 lång, 82 kg.) Är en smal kille fortf men jag har fett på magen osv. Spelade mkt korpenfotboll, spelade racketsporter, kampsportade lite. Men det tog stopp..

    Så jag valde att ta tag i mig, tränar mkt mer och äter nu hemmalagad mat, inte mkt godis och läsk (händer dock såklart ) och ingen mat efter 20:00.

    Tränar följande:

    – Styrketräning (halvkroppspass, ibland 2 muskelgrupper) 3ggr/vecka
    – Simning (mellan 3-500 m på morgonen innan skolan) 2-4 ggr i veckan
    – Kondition (Badminton, Indoor-walking och Spinning), sammanlagt 1-3 ggr i veckan

    Detta har fungerat bra för mig, jag tycker det är roligt och jag känner skillnad i hur jag mår och lite i hur jag ser ut, armar, mage ben mm.

    DOCK så undrar jag följande:

    – Mina bröst är rätt toppiga (dvs, lite fettiga och ser inte mkt skillnad i dessa). Några tips på träningsmetoder?

    Min fjortisdel av hjärnan undrar dock hur lång tid det tar innan man ser skillnad. Jag märker ju att min mage, armar, axlar och rygg börjar stramas åt och musklerna blir större men brösten är det halt på.

    #121959
    FireAs wrote:
    EDIT: Märker nu att rubriken låter totalt konstig hehe. Sorry för det. Moderator får gärna ändra då jag inte kan.

    Hallå hallå alla !

    En månad sedan blev jag arg som f*n på mig själv för att se hur jag låtit mig själv förfalla (23 år, 1.76 lång, 82 kg.) Är en smal kille fortf men jag har fett på magen osv. Spelade mkt korpenfotboll, spelade racketsporter, kampsportade lite. Men det tog stopp..

    Så jag valde att ta tag i mig, tränar mkt mer och äter nu hemmalagad mat, inte mkt godis och läsk (händer dock såklart ) och ingen mat efter 20:00.

    Tränar följande:

    – Styrketräning (halvkroppspass, ibland 2 muskelgrupper) 3ggr/vecka
    – Simning (mellan 3-500 m på morgonen innan skolan) 2-4 ggr i veckan
    – Kondition (Badminton, Indoor-walking och Spinning), sammanlagt 1-3 ggr i veckan

    Detta har fungerat bra för mig, jag tycker det är roligt och jag känner skillnad i hur jag mår och lite i hur jag ser ut, armar, mage ben mm.

    DOCK så undrar jag följande:

    – Mina bröst är rätt toppiga (dvs, lite fettiga och ser inte mkt skillnad i dessa). Några tips på träningsmetoder?

    Min fjortisdel av hjärnan undrar dock hur lång tid det tar innan man ser skillnad. Jag märker ju att min mage, armar, axlar och rygg börjar stramas åt och musklerna blir större men brösten är det halt på.

    Finns inget magiskt svar på detta. En sak du kan skippa på en gång är att sluta äta efter 20.00. Det är hokus pokus, du kan äta när fan du vill. Vill du få bättre bröstmuskler så är det bara att ha ett kcal + och köra tunga övningar eller om du är nöjd med storleken så cuttar du ner till 7-8% BF.

    Ett litet tips dock är att prova köra pressar med hantlar och skippa bänkpressen ett tag, gjorde wonders för mig, men det är självklart personligt. Framåtlutande dips med viktbälte är en annan favorit övning. Skippa helt kabel arbete och pec dec, kan användas till att värma upp muskeln dock och pumpa in lite blod i den.

    #121960

    Har aldrig kört hantelpress, bara bänkpress och lutande. Skall testa hantelpressen i ett par månader och känna efter hur det går.

    Tack!

    #1067667

    Bara köra så många olika övningar man kan för att öka chansen att bygga hela muskeln.
    Men annars är bröst en sån sak som kommer, för att få större överkropp är det rygg man måste kämpa med först och främst.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.