Tips på gym schema

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på gym schema

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • Author
    Posts
  • #273843

    Hej!

    Jag är en kille som är snart 17 år och jag behöver hjälp med att ordna mitt schema. Just nu tränar jag 4 gånger i veckan(onsdag-torsdag – Lördag-söndag) med helkropps övningar. Detta är dock väldigt krävande och skulle nog bli bättre att dela upp det hela.

    Som sagt så har jag möjlighet att träna:

    Onsdag
    Torsdag
    Lördag
    Söndag

    Tacksam för svar!

    #56585
    #273844

    Herr we go again :)

    Posta ditt nuvarande upplägg.

    Rent generellt så tränar du för mycket, tre dagar på helkroppsupplägg är lagom.

    #273845
    Alex N wrote:
    Herr we go again :)

    Posta ditt nuvarande upplägg.

    Rent generellt så tränar du för mycket, tre dagar på helkroppsupplägg är lagom.

    Jag antar att du syftar på vad jag kör varje gång(är nybörjare :P)… Jag kör 20×2 på de flesta maskiner i gymmet varje gång jag kommer, detta tar cirka 2h inklusive lite lätt konditionsträning i början och slutet. När jag är klar kör jag 150 situps.

    Ber om ursäkt om detta inte var vad du efterlyste.
    Tack på förhand!

    #273846
    CuleAK wrote:
    Jag antar att du syftar på vad jag kör varje gång(är nybörjare :P)… Jag kör 20×2 på de flesta maskiner i gymmet varje gång jag kommer, detta tar cirka 2h inklusive lite lätt konditionsträning i början och slutet. När jag är klar kör jag 150 situps.

    Ber om ursäkt om detta inte var vad du efterlyste.
    Tack på förhand!

    Föreslår att du börjar om från scratch med ex Bill stars 5*5 eller madcows liknande. Glöm allt vad maskiner heter, bygg en bra grund med ngt av ovanstående upplägg, kör så typ 6 månader-1 år. Sen tar du det därifrån med ökad volym och lite fler övn.

    #273847

    Instämmer med föregående talare! Testa SL 5×5. Du kommer garanterat få resultat:

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=1141263&postcount=5]

    #273848

    Vill du nödvändigtvis träna de 4 dagarna rekommenderar jag att du kör halvkroppspass. Fortfarande med flerledsövningar.

    #273849
    Allan wrote:
    Instämmer med föregående talare! Testa SL 5×5. Du kommer garanterat få resultat:

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=1141263&postcount=5]

    Stronglifts ja! Hade jag glömt av. Där står allt du behöver veta.

    #273850
    Kri wrote:
    Vill du nödvändigtvis träna de 4 dagarna rekommenderar jag att du kör halvkroppspass. Fortfarande med flerledsövningar.

    Han är 17 år, han vet inte vad han vill:) han ska bara köra sl 5*5 och inte tänka, han kommer vara mycket tacksam efter ett år att han gjorde så;)

    #273851

    Alex Ns tips är säkert bra, men för mig, mentalt så är nog maskiner bättre då de hjälper mig att hålla motivationen uppe.
    Om jag vill köra 4 dagar(onsdag-torsdag-lördag-söndag) vilket är den ”bästa” träningsuppläggningen för mig? Skriv gärna även vilka maskiner som behövs.

    #273852
    CuleAK wrote:
    Alex Ns tips är säkert bra, men för mig, mentalt så är nog maskiner bättre då de hjälper mig att hålla motivationen uppe.

    :)

    #273853

    beror väl på vilka maskiner som finns?

    #273854

    Onsdag.
    Bröst+triceps

    Torsdag.
    Rygg+biceps

    Lördag.
    Axlar+underarmar

    Söndag.
    Lår+vader.

    Så skulle man ju kunna tänka sig ett upplägg om man alltid vill träna samma sak på samma veckodag. Typ 10-15 set delat på två, tre övningar för stora muskelgrupper.
    5-10 set på 1-2 övningar för mindre.

    #273855
    CuleAK wrote:
    Alex Ns tips är säkert bra, men för mig, mentalt så är nog maskiner bättre då de hjälper mig att hålla motivationen uppe.
    Om jag vill köra 4 dagar(onsdag-torsdag-lördag-söndag) vilket är den ”bästa” träningsuppläggningen för mig? Skriv gärna även vilka maskiner som behövs.

    Du gör naturligtvis som du känner bäst själv, men vi kan nog lova att du knappast kan följa ett bättre upplägg om du vill ha en bra grund att stå på. Nästan så man är lite avis på dig;)

    #273856
    Allan wrote:
    Du gör naturligtvis som du känner bäst själv, men vi kan nog lova att du knappast kan följa ett bättre upplägg om du vill ha en bra grund att stå på. Nästan så man är lite avis på dig;)

    Hade tänkt att följa nedanstående upplägg(3 dagars programmet). Är inte det upplägget bra och ger en bra grund också?

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.