Tips på Halvkroppspass?

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på Halvkroppspass?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #55362
    #141337

    Hej!

    Jag fick en idé om att ev. köra två halvkroppspass i veckan med högre reps och sedan ett helkropp som är tyngre. Någon som har något tips på hur man kan lägga upp detta?

    Kör för tillfället helkroppspass vilket har fungerat bra, men skulle vilja testa något nytt. (Anledningen till att jag bara kör 3 pass är att jag bedriver annan träning vid sidan om)

    #141338

    Ståndpunkter du kan börja med är:
    Vad är det för slags träning? Styrketräning?
    Vilket mål har du med träningen?
    Äter och sover du optimalt?

    – Jag rekommenderar t ex inte att köra ett riktigt tungt hel-kroppspass en och samma dag. I så fall ett lätt hel-kroppspass och två tunga halv-kroppspass.
    EDIT: Det jag personligen skulle ha gjort i ditt fall är att köra ett 3-splits-schema med olika muskelgrupper på dina 3 dagar du tränar.

    #141339

    Ett tips är att dela upp det i press- och dragövningar :)

    #141340

    Det där med press- och dragövningar verkar vara ett alternativ frågan är dock hur jag ska lägga upp helkroppspasset på ett bra sätt =)

    Jag simmar och därav anser jag att totalt ca 5-6 pass i veckan är lagom. Jag skulle gärna vilja ha en förklaring till varför jag inte skulle köra ett tungt helkroppspass och istället två tunga halvkropp?

    Helkroppspassen har jag kört efter Bartolls upplägg, vilket fungerat klockrent bara att jag tycker att det skulle vara skönt att förändra lite efter ca 1 år med ungefär samma upplägg förutom att jag ständigt bytt parametrar och övningar i passen.

    #141341

    Klart du kan köra ett tungt helkroppspass.

    Helkropp:
    Knäböj 3×6
    Marklyft 3×6
    Chins 3×6
    Dips 3×6
    Militärpress 3×6
    Rodd 3×6

    Skulle vara ett utmärkt helkroppspass som sen kompletteras med fler övningar på halvkroppspassen med högre repsantal

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.