Tips på magövningar

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på magövningar

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71656
    #565293

    Hej,

    Undrar om någon har bra tips på magövningar som man kan göra ( hemma eller på gymmet) ? Just nu kör jag i en sådan magmaskin på gymmet, samt lite situps och en som jag inte vet vad den heter :P ( men man ligger typ ner och pressar ryggen med händerna och sen upp med benen). Magmaskinen tycker jag inte är speciellt givande, fastän jag tränar den lika mycket som alla andra kroppsdelar. Situpsen känns mest i höfterna… Jag måste träna mage enligt min tränare, eftersom jag har en ganska stor naturlig svank, och jag kör även marklyft…
    Vore väldigt tacksam för svar:)

    #565294

    Scrolla ner till längst ner på denna sida så ser du fem trådar i ämnet! :up:

    #565295
    Martin Löwgren wrote:
    Enligt finns det bara en riktigt bra magövning som bygger volym och det är Cablecrunch.

    /Axon

    Är du inte lite krass nu?

    #565296

    Frontböj.. för helvete!

    #565297

    Hängande ben lyft… för helvete! :D

    #565298
    J.v.K wrote:
    Jag kör crunches med viktplatta bakom nacken, känns extremt mycket i magmusklerna, bra/anus?

    Bra.

    #565299
    nutz wrote:
    Frontböj.. för helvete!

    I second that. Satan vad magen får jobba i den övningen.

    #565300

    Om man har tillgång av brutalbänk, där kan man bli riktigt slut i mage och höftböjarn!

    #565301

    Jag tkr inte att magen får så mkt belastning när jag kör cablecrunch, vad är det vanligt att man gör fel på?

    #565302

    så jag ska försöka undvika att ta ut rörelsen i höftleden?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.