tips på ökad volym

Home Forums Allmänt om gymträning tips på ökad volym

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71864
    #568326

    tjena!
    är ny på detta forum och har inte hållt på med träning så länge.
    har hållt på i ca 4 månader och har gått upp ca 8kg på den tiden.
    tycker inte man byggt på sig så mycket men de kanske är endel ändå eftersom de tar ett ta och bygga.
    jag har hållt på och käkat gainers..
    men nu fundera jag på vilka som e bra några tips vill öka i vikt och volym..
    fundera att käka muskelökning men finns ju hur mycket som helst där va är bra?och vad funkar?
    fundera på att käka något testosteron höjning men kanske inte är nån idé att käka det eftersom man är 20 år bara?
    skulle gärna vilja ha lite tips på hur man kan få de maximala sättet att bygga volym och gå upp i vikt..
    just nu tränar jag 4 dar i veckan..

    här är en bild på hur jag såg ut innan jag börja träna..
    [img=http://forumbilder.se/images/3b0200964429P27dc.jpg]och här hur jag typ ser ut nu togs för ca 3 veckor sen[img=http://forumbilder.se/images/b10200964843P58a9.jpg]kommentera gärna va ni tyker å va ni tycket om ja har gjort några spec framsteg om ja byggt långsamt å isf hur ja kn ändra min tränings å ja bygger snabbar

    mvh/marcus

    #568327

    Tycker det ser väldigt bra ut för att bara tränat i 4månader! Men som sagt… det tar tid att bygga muskler, har det inte hänt något på 4:a år.. då kan man väl börja fundera på vad som är ”fel” , ät mat i mängder (om du vill öka i volym alltså) och träna, försök utföra övningen strikt, och ganska tungt 6-8 reps – då borde du öka i volym.
    ang. tillskott så är jag personligen väldigt skeptiskt till sånt, men vassleprotein efter träning, och kreatin kanske skulle vara något? Dock får någon annan som kan mer om detta svara på det. :)

    Hoppas svaret var till någon hjälp, och lycka till nu!

    #568328
    Freppazz wrote:
    Tycker det ser väldigt bra ut för att bara tränat i 4månader! Men som sagt… det tar tid att bygga muskler, har det inte hänt något på 4:a år.. då kan man väl börja fundera på vad som är ”fel” , ät mat i mängder (om du vill öka i volym alltså) och träna, försök utföra övningen strikt, och ganska tungt 6-8 reps – då borde du öka i volym.
    ang. tillskott så är jag personligen väldigt skeptiskt till sånt, men vassleprotein efter träning, och kreatin kanske skulle vara något? Dock får någon annan som kan mer om detta svara på det. :)

    Hoppas svaret var till någon hjälp, och lycka till nu!

    okej tackar kreatin har ja käkat lite av..har annars bara käkat färdiga gainers..
    men tackar iaf för ditt svar :D

    #568329

    Din tatuering på bröstet byter plats 😮

    #568330

    Hur ser schemat ut?

    #568331
    Den wrote:
    Din tatuering på bröstet byter plats 😮

    På armarna också. :)
    Men nu ställde du ju en del frågor så jag antar att du vill ha ”svar” på dessa istället. (Mina citationstecken la jag dit för att jag anser att det inte finns något svar skrivet i sten).
    Du vill öka i vikt och muskler, då är det ett måste att du äter mer energi än vad du gör av med om dagarna.
    Har du ett fysiskt aktivt jobb behöver du alltså äta mer än om du har ett stillastittande sådant.
    Hitta ett träningsschema som du trivs med och som gör att du inte hoppar över träningspassen, schemat ska passa din vardag alltså.
    Då blir det enklare att tycka att träningen är rolig, vilket alltid höjer motivationen.
    Kosttillskott är inget måste, men underlättar t. ex efter träning om det tar en stund innan du kommer hem och får mat i magen efter ditt träningspass.
    Efter träning är det väldigt smidigt att blanda ett vassleproteinpulver (snabba proteiner) och t. ex dextropur eller maltodextrin (snabba kolhydrater), dextropur hittar du i vanliga livsmedelsaffärer.
    Dricker du en sådan drink med, låt säga, 20 g protein och 40 g kolhydrater så behöver du inte stressa hem för att äta mat.
    Gillar du att äta större mål så är kanske 3 mål om dagen att föredra, har du däremot lite svårare att äta stora portioner på en gång är kanske 5-6 mål bättre för just dig.
    Håll dig till sådan mat du tycker om, det behöver inte bara vara torr kyckling och fullkornsris, du bygger lika bra på t. ex kåldolmar eller lasagne. :)
    Kom också ihåg att inte snöa in dig för mycket på träningen, utan låt istället din vardag styra träningen och maten, inte tvärtom. :)
    Det var bara några råd som förhoppningsvis kan underlätta lite för dig.
    Vill du ha exempel på maträtter föreslår jag att du tittar i trådar som ”Era måltider idag” och ”Matbilder”.
    Lycka till!

    #568332

    Och sök fakta på forumet, finns många artiklar med diskussioner om hur man ska bygga osv. Bara att sätta sig och studera. :)

    Sedan är erfarenhet och vilja att träna ovärderligt. Som Rasmus skriver så ska du skaffa dig en vardag där träningen passar och där kosten intas i ”tillräckliga mängder”.

    Variera din träning så att du inte tröttnar och sätt upp delmål, det funkar grymt för mig iaf. :)

    Lycka till nu! :up:

    #568333

    ja e just nu arbetslös vart de 7 veckor nu så tränar 1½-2 timmar om dagen ..

    å mitt schema ser ut
    måndag:bröst,triceps å axlar
    tisda:biceps,rygg mage å underarmar
    onsda:vila
    torsda:bröst,triceps å axlar
    freda:biceps,rygg mage å underarmar
    lörda:vila
    sönda:vila

    #568334

    Kost tillskott är inga mirakel produkter. Ät bra med mat träna hårt. Sen kan du ju givetvis komplitera kosten med gainers proteinpulver osv. Men att tro att massa legala piller gör underverk är ingen risk

    #568335
    v-master wrote:
    ja e just nu arbetslös vart de 7 veckor nu så tränar 1½-2 timmar om dagen ..

    å mitt schema ser ut
    måndag:bröst,triceps å axlar
    tisda:biceps,rygg mage å underarmar
    onsda:vila
    torsda:bröst,triceps å axlar
    freda:biceps,rygg mage å underarmar
    lörda:vila
    sönda:vila

    Ben?

    #568336
    mr_X wrote:
    Ben?

    Ja va fan ben!? Tränar du aldrig benen ;):what:

    #568337

    tränar inte ofta ben får inte belasta dem för mycket eftersom ja har problem me knäna så går jämt ner te gymmet som ligger 5km från mig..
    har spec maskiner här hemma som ja kör ben på ibland på helgen men när ja väl tränar ben så kan ja inte gå på några dar :(
    önskar man kunde kö ben

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.