tips på övningar för att få ihop ”springan” mellan bröstmuskulaturen?

Home Forums Allmänt om gymträning tips på övningar för att få ihop ”springan” mellan bröstmuskulaturen?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70313
    #521494

    behöver lite kloka råd om följande:

    har en väldigt stor glipa, springa mellan mina bröstmuskler och funderar därför på om det finns övningar mot att ”täppa” igen den genom speciella bröst övningar?

    eller beror det enbart på hur muskelfästerna sitter och ser ut på min kropp och att det är genetiskt. Så det enda som kan göras är att försöka bygga mer muskler i bröstet, så kanske det ordnar sig själv?:o

    eller?:)

    #521496

    För att travestera Kevin Costner i en riktigt usel film från nittiotalet:

    ”If you bench it – it will come.”

    #521497
    Jon Larsson wrote:
    För att travestera Kevin Costner i en riktigt usel film från nittiotalet:

    ”If you bench it – it will come.”

    Mycket är bänkande bra till… Men till att flytta muskelfästen !?
    Menar du att större pecs skulle ”täppa till” glipan?
    Eller ville du bara använda detta underbara citat? :up:

    #521499
    Karl Alfred wrote:
    Jag skulle föreslå den enda riktiga isolationsövningen för brösten ”rätt utförd” det är dänga på i cablecrossen 5-10 set i ett repsintervall där du verkligen känner bröstmuskeln arbeta (jag tror reps kring 12-15) innan du går på hantelpress eller en rätt utförd bänkpress.

    Nu pratar jag inte om att placera om fästen utan att få en bättre utveckling av hela bröstmuskeln.

    Vad är anledningen till att inleda med isolationsövningen i detta fall?

    #521501
    Karl Alfred wrote:
    Jag skulle föreslå den enda riktiga isolationsövningen för brösten ”rätt utförd” det är dänga på i cablecrossen 5-10 set i ett repsintervall där du verkligen känner bröstmuskeln arbeta (jag tror reps kring 12-15) innan du går på hantelpress eller en rätt utförd bänkpress.

    Nu pratar jag inte om att placera om fästen utan att få en bättre utveckling av hela bröstmuskeln.

    Jag skulle föreslå tunga bänk och hantelpressar för att bygga större bröstmuskler.
    Det är den enda lösningen.

    #521503
    Karl Alfred wrote:
    Nej det är bättre att föruttrötta pecsen i cablecrossen.

    Varför?

    #521506
    Karl Alfred wrote:
    Föruttrötta pecsen var lite felaktigt beskrivet men att progressivt träna dem i en bröstmuskelövning och inte slita ut axlar och armbågar i meningslösa övningar som bänkpress. Bänkpress är flerledsövning som bygger styrka och synergi mellan flera muskler och angriper först och främst frontdeltat och triceps och i sista hand pecsen lite beroende på teknik.

    Fan bra tips! Ska hälsa Csaba att det meningslös at köra bänk om man vill få stora pecs. :up:

    #521508
    Karl Alfred wrote:
    Som du också förstår ser jag bänkpressen som styrkeövning som man inte alls ska undvika men man bör inte se den som en bröstövning utan se den som en generell styrkeförbättrare för överkroppen.

    Är det så dåligt för utvecklingen av volym på bröstmuskulaturen då?
    Naturligtvis kommer det att generera tyngre vikter (i många övningar) vilket i sin tur betyder större muskler, även bröstmuskler.

    #521510
    Karl Alfred wrote:
    Zoltan ibland läser man saker och ting som satan tolkar bibeln…
    Du måste försöka läsa och analysera lite kring det som skrivs och inte bara låta surpelle släppa loss.

    Som du också förstår ser jag bänkpressen som styrkeövning som man inte alls ska undvika men man bör inte se den som en bröstövning utan se den som en generell styrkeförbättrare för överkroppen.

    Jag skulle retas lite ;) Förstod och läste allt i hela tråden. Ryktes med ett tag i forumets negativa anda en stund tyvärr. :(

    Tillhör själv kategorin som har dålig kontakt i just bänk. Csaba är ett unikum med stora mått.

    #521512

    har hört att knäböj ska trycka ihop bröstmusklerna.

    #521513

    Håller med Jorgen. du kan ju inte ändra på ditt muskelfäste genom att göra cabelcross.. men du kan göra bröst musklerna större då syns det inte lika mycket eftersom du har så mycke kött :) har samma problem! det är bara att kötta på

    #521515
    flandriis wrote:
    behöver lite kloka råd om följande:

    har en väldigt stor glipa, springa mellan mina bröstmuskler och funderar därför på om det finns övningar mot att ”täppa” igen den genom speciella bröst övningar?

    eller beror det enbart på hur muskelfästerna sitter och ser ut på min kropp och att det är genetiskt. Så det enda som kan göras är att försöka bygga mer muskler i bröstet, så kanske det ordnar sig själv?:o

    eller?:)

    smal bänk press, cable cross hjälpte för mig :)

    #521516

    Har man brett mellan ursprungen så har man och då kommer springan att förbli där… Är man född med den inkonstanta muskeln M. sternalis så kanske man skulle kunna minska på springan rent visuellt…:)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.