Tips på träningsupplägg för 15-åring?

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på träningsupplägg för 15-åring?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #51305
    #123861

    Tjenare!
    Jag har nu följt ett upplägg, som jag fick från en medlem här på body,i snart 2 månader. Programet var:

    Pass A
    – Knäböj
    – Bänkpress
    – Stångrodd/Chins

    Pass B
    – Knäböj
    – Militärpress
    – Marklyft

    Sedan lade jag till en extra övning på varje muskelgrupp. Jag började med att köra det här på en kompis gym, men gymmet var rätt litet och maskinerna jag skulle ha var i princip alltid upptagna. Istället började jag att köra det här hemma. Programmet var bra men nu har jag nästan börjat tröttna på att vara hemma och ska få ett gymkort i julklapp. Därför tänkte jag fråga er om ni hade något bra upplägg jag kunde köra? Vill för tillfället öka i styrka och vikt.

    Kanske ska tillägga att jag är 15 år och väger 64 kg. Jag hade tänkt att köra 5 gånger i veckan plus en fotbollsträning.

    På dryga två månader har jag ökat från 58 kg till 72 kg, i bänkpress. De andra övningarna har jag också ökat mycket i, vet dock inte hur mycket.
    Jag har också fått massa kommentarer i skolan om hur ”biff” jag har blivit, så känner mig jäkligt motiverad nu. Därför vänder jag mig nu till er och eran oändliga kunskap gällande träning. ;)

    Käkar just nu bara gainer pro som tillskott :)

    #123862

    Hur ”biff” jag blivit hahaha, gjorde min dag :)

    #123863
    ralle12 wrote:
    Hur ”biff” jag blivit hahaha, gjorde min dag :)

    Du fick nog inte höra samma, tråkigt för dig.

    #123864

    Menar att det låter lite omoget bara :)

    #123865
    ralle12 wrote:
    Menar att det låter lite omoget bara :)

    Varför skulle det vara omoget? Blir bara arg på sådana onödiga kommentarer. Det är ju du som framstår som omogen, fattar du inte det?

    #123866
    ralle12 wrote:
    Menar att det låter lite omoget bara :)

    Han är 15 år. Dom som ger honom komplimanger lär vara i ungefär samma ålder så ja…

    #123867

    Har du kört 2 dagar i veckan nu? Eller förstår jag fel? Varför ska du ändra på något? Går inte träningen framåt för dig nu? Hur äter du?

    #123868
    rinse wrote:
    Har du kört 2 dagar i veckan nu? Eller förstår jag fel? Varför ska du ändra på något? Går inte träningen framåt för dig nu? Hur äter du?

    Jag kör typ 5 gånger i veckan, hemma. Men jag ska nu börja träna på ett gym, och där kan man ju anpassa sin träning bättre tack vare maskinerna.
    Därför känns det lite onödigt att köra ett upplägg med bara fria vikter som jag lika gärna hade kunnat köra hemma. Träningen går definitivt framåt men jag vill ta den ett steg längre, istället för att köra helkroppspass uppdelat på 2 tillfällen, så tänkte jag börja köra:
    Måndag: Bröst
    Tisdag: Axlar
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Armar
    Fredag: Ben
    Lördag: Vila
    Söndag: Mage, Rygg
    t ex.
    Nu behöver jag lite tips från er, vilka maskiner jag ska köra, hur många reps, set, you name it. Anledningen till att jag frågar er är att jag inte har så bra koll på alla maskiner och vad som är bra.
    Jag har börjat äta mer, men absolut inte en hardcore-bulk. Jag har liksom bara börjat tänka på att trycka i mig lite mer och äta en bättre frukost. Sen självklart gainern också, men vet inte hur mycket den hjälper ;)

    #123869
    ralle12 wrote:
    Hur ”biff” jag blivit hahaha, gjorde min dag :)

    Jo, gissa varför jag skrev ”biff”.
    Förmodligen därför att det låter just lite omoget och löjligt. Men när man är 15 år säger man sånt. Det är ett väldigt vanligt uttryck i min ålder.
    En annan grej man ofta får höra vid 15 års ålder är: Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro att man är dum i huvudet än att säga något och bevisa det.
    Det senare av de två passar nog bättre in på dig…

    #123870

    fortsätt köra bara :)

    #123871
    doctoracula wrote:
    Jo, gissa varför jag skrev ”biff”.
    Förmodligen därför att det låter just lite omoget och löjligt. Men när man är 15 år säger man sånt. Det är ett väldigt vanligt uttryck i min ålder.
    En annan grej man ofta får höra vid 15 års ålder är: Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro att man är dum i huvudet än att säga något och bevisa det.
    Det senare av de två passar nog bättre in på dig…

    haha +1

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.