top tio bodybuilding misstag

Home Forums Allmänt om gymträning top tio bodybuilding misstag

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70185
    #515235

    Jag gillar att författaren tar med det han nämner som punkt 7. Där tror jag MÅNGA går bet. Man letar information på ett forum, får höra av någon tvångspostare att ”Alla är olika, du måste hitta vad som funkar för just dig!” och vips är man tokförvirrad och exprimenterar som en tok när allt vederbörande egentligen borde få är ett konkret enkelt grundläggande schema med basövningar som man sedan kör hårt och regelbundet.

    Överhuvudtaget gillar jag listan riktigt mycket. Glädjande att träningsmisstagen placeras först eftersom träningen är viktigast och kosten sekundär sålänge den är tillräcklig. Kosten kan vara skaplig men resultaten grymma om man tränar och vilar rätt. Vice versa kan man onanera ihjäl sig med kost trots att inget händer eftersom det felar på andra (viktigare) punkter.

    Jag saknar ”Tänker för mycket” som en punkt, det får vara en bubblare.:D

    #515236
    Eddie Vedder wrote:
    Jag gillar att författaren tar med det han nämner som punkt 7. Där tror jag MÅNGA går bet. Man letar information på ett forum, får höra av någon tvångspostare att ”Alla är olika, du måste hitta vad som funkar för just dig!” och vips är man tokförvirrad och exprimenterar som en tok när allt vederbörande egentligen borde få är ett konkret enkelt grundläggande schema med basövningar som man sedan kör hårt och regelbundet.

    Överhuvudtaget gillar jag listan riktigt mycket. Glädjande att träningsmisstagen placeras först eftersom träningen är viktigast och kosten sekundär sålänge den är tillräcklig. Kosten kan vara skaplig men resultaten grymma om man tränar och vilar rätt. Vice versa kan man onanera ihjäl sig med kost trots att inget händer eftersom det felar på andra (viktigare) punkter.

    Jag saknar ”Tänker för mycket” som en punkt, det får vara en bubblare.:D

    +1!
    ”Eftersträvan att vara optimal”

    #515237
    J.v.K wrote:
    hehe ja verkligen! och ja ”tänker för mycket” borde helt klart finnas med, man gör det oftare mer krångligt för sig än vad det egentligen är många gånger

    Ja och inte bara krångla till det utan fokuseringen totalt sett på träning och kost hela tiden.

    Jag jobbar som f*n med att försöka koppla bort träningen så mycket som möjligt bortsett från kanske någon timme före fram tills någon timmer efter men i övrigt fokusera på helt andra saker.

    Jag är superdålig på det men försöker i alla fall. Jag är övertygad om att ju mindre viktig träningen blir i mitt liv totalt sett desto bättre resultat skulle jag få och desto mer lustfyllt skulle det bli.

    #515238

    Väldigt bra text och så rätt ;)

    #515239

    Grymt är ordet!:)
    Och ett stort tack så alla kan lära sig rätt från början!

    / Edde:)

    #515240

    tror många slarvar med punkt 8! ;)

    #515241

    Kul att du la upp detta. Sjukt bra läsning måste jag säga(:

    Många känner nog igen sig i det här med att man inte kör samma schema tillräckligt länge, varierar sig för mycket osv. Ständig proggretion(stavning?) är skiten!

    #515242

    bryter inte träningsupplägget i artikeln ”2010 – Ditt bästa år! Komplett plan för hela året!” emot 3. Gör för många övningar och set? och jag har hört att pass inte ska vara längre än 1 timme långa gärna kortare än så. Och det är ganska tufft att bli klar med passen på 1 timme.

    edit: å som han nämnde ovan om set så blir det upp till 40 set per pass ifrån den artikeln…

    #515243
    niklas39 wrote:
    bryter inte träningsupplägget i artikeln ”2010 – Ditt bästa år! Komplett plan för hela året!” emot 3. Gör för många övningar och set? och jag har hört att pass inte ska vara längre än 1 timme långa gärna kortare än så. Och det är ganska tufft att bli klar med passen på 1 timme.

    edit: å som han nämnde ovan om set så blir det upp till 40 set per pass ifrån den artikeln…

    Nej den går inte emot någonting.

    Bara för att ett visst fenomen är vanligt förekommande som nybörjarmisstag innebär ju inte det att ett upplägg som tar lång tid och/eller innehåller mycket volym är fel.

    Om för lite mat är ett vanligt misstag innebär ju inte det att lite mat per automatik är fel för alla med olika mål och behov.

    #515244

    okej tack. jag har börjat köra efter det programmet och blev lite misstänksam med så många övningar och set.

    #515245

    Skulle vilja komplettera med en 4b och det är att vila en extra dag om man känner sig sliten och inte blint följa sitt dagsschema. Större risk för skador och att komma in i period med dålig utveckling

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.