Träna Både tricep och Bicep under samma pass?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna Både tricep och Bicep under samma pass?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #65998
    #465734

    Försöker bygga volym på armarna men är det bra att köra båda delarna på samma pass?

    //J

    #465735

    ja

    #465736

    jag personligen skulle aldrig träna så små muskler i ett pass för sig själv smartare att träna dom tillsammans med bröst och rygg och om du känner att du inte presterar bra i tex bicepsövningarna efter att ha kört rygg kan du istället träna dom med bröst och samma sak med triceps, du kan köra den med rygg. tränar man 3-split och har en av de tre stora i varje pass är jag ganska säker på att man får bättre resultat om man tränar armar på samma pass som dom pga bla hormoner och dom tunga vikterna

    #465737

    precis som all annan träning så tror jag att mycket är individuellt. har själv börjat köra med biceps och triceps på samma pass. funkar jättebra, ger t om mer för MIG än innan.

    pröva på, ät mkt och var noga med vila. alla är vi olika.

    good luck!

    #465738

    Jag brukar faktiskt köra detta ibland..

    Kör 9-12 reps totalt på både triceps och biceps.

    Brukar vara helt slut efter detta pass :)

    #465739

    jag tror att de flesta tror att det bygger bra att träna armar separat pga den extrema pumpen men det dom inte tänker på är att pump inte behöver betyda muskeltillväxt

    #465740

    anledningen till att ja har ett pass i veckan för bara armarna är för att ja prioriterar armarna. även om man kör ben innan man kör biceps så orkar man fortfarande inte lika mycket som om man hade börjat med biceps för man är helt enkelt piggare i kroppen då = mer energi= bättre träning= bättre resultat!…

    #465741

    Tränar oftast biceps/triceps i ett pass,trots att jag varierar så trivs jag bäst med det.

    #465742

    Testa! Om det efter någon månad känns bra så är det ju bara att fortsätta med det. Om du får bättre resultat och mår bättre av det så är det ju bättre för just din kropp.

    Själv skulle jag aldrig kunna göra så då jag (och säkert många andra) inte får ihop schemat riktigt. Känner efter att jag har kört någon del av armen att jag behöver bra med vila dagen efter för just den muskeln. Kan därför inte sätta ”rygg-dagen” efter/före biceps eller ”bröst-dagen” efter/för triceps då musklerna är för aktiva under dessa övningar. Dom arbetar när dom behöver vila.

    Om du då kör båda på samma dag så krymper ju möjligheterna när du gör ditt schema. Hoppas att du förstår vad jag menar:)

    Men som sagt, om det passar ditt schema så tycker jag att du ska testa och se om du får bättre resultat!:emo-thumb

    #465743

    Kör det nu, riktigt skönt. Konstigt nog är jag betydligt starkare när jag kör armar på ett pass än i andra upplägg. Men notera att jag bytar schema väldigt ofta:)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.