Träna bröst istället för axlar

Home Forums Allmänt om gymträning Träna bröst istället för axlar

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65196
    #453410

    Jag har problemet att mina axlar växer mycket mer än bröstet. Mina bröstmuskler har alltid släpat efter utseendemässigt dock inte styrkemässigt. Har försökt sänka vikten för att få mer kontakt med bröstet. Funderar även på att börja köra axlar innan jag kör bröst, men känns inte heller så bra för man vill ju ändå hantera relativt tunga vikter.
    Nån som har tips på vad jag kan göra?

    Ps Jag postade den här tråden för ca 4 månader sen, nu är jag lite större och starkare, men har fortfarande samma problem Ds
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=33235]

    #453411

    Jag har samma problem, dvs att axlarna är större än bröstet, även om jag får bra kontakt med bröst.

    Jag har dock slutat köra pressövningar för axlar eftersom jag tycker att framsida axlar får mer än gott om arbete i lutande pressar för bröst.

    Jag kör bröst 2 ggr i veckan nu och axlar 1 gång, och då inkluderar axelträningen bara 3 övningar vilka är sidolyft, drag till hakan och facepulls.

    Mina bröst har kommit ifatt, även om de fortfarande är min sämsta muskelgrupp, men det beror på genetiken skulle jag gissa.

    #453412

    Hank hur ser ditt schema ut förnderar själv på något åt det hållet du beskriver.
    MVH

    #453413
    Hank_ wrote:
    Jag har samma problem, dvs att axlarna är större än bröstet, även om jag får bra kontakt med bröst.

    Jag har dock slutat köra pressövningar för axlar eftersom jag tycker att framsida axlar får mer än gott om arbete i lutande pressar för bröst.

    Jag kör bröst 2 ggr i veckan nu och axlar 1 gång, och då inkluderar axelträningen bara 3 övningar vilka är sidolyft, drag till hakan och facepulls.

    Mina bröst har kommit ifatt, även om de fortfarande är min sämsta muskelgrupp, men det beror på genetiken skulle jag gissa.

    okej tack för svaret. De konstiga med mig är att jag aldrig tränat speciellt mycke axlar, varken pressövningar lr något annat men ändå tycks dom växa mycket :S och jag tycker mig inte använda överdrivet mycket axlar när jag kör bröst heller, men det är väl genetisk antar jag :(

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.