Träna enbart på helgen?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna enbart på helgen?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #48241
    #117500

    Tjenare, Har börjat ett nytt jobb med obekväma tider så kommer inte hinna träna på vardagar, har innan tränat ett 4* splitt schema måndag-torsdag.
    Tänkte nu träna ett 3** splitt schema en muskelgrupp per vecka fredag-söndag. Tror ni att musklerna orkar köra hela kroppen på 3 dagar i sträck?
    Mina mål är att öka i muskelmassa och att bli starkare :emo-thumb

    4* splitt:
    Mån:Rygg, Traps
    Tis:Bröst, Triceps
    Ons:Ben, Vader och Mage
    Tor:Axlar, Biceps och Underarmar

    3** splitt:
    Fre:Rygg, Biceps och Underarmar
    Lör:Bröst, Axlar och Triceps
    Sön:Ben, Vader och Mage

    Så vad tror ni? pallar musklerna med den korta tiden mellan passen?

    Mvh

    #117501

    Det tror jag definitivt. Jag skulle lägga knäböj/marklyft på fredag/söndag så att du får två dagars vila mellan de två passen för de övningarna sliter hårt.

    #117502
    Jarp wrote:
    Det tror jag definitivt. Jag skulle lägga knäböj/marklyft på fredag/söndag så att du får två dagars vila mellan de två passen för de övningarna sliter hårt.

    Det är så jag har tänkt ;) kör marklyft på fredagen och knäböj på söndagen, hoppas man inte sliter sönder sig bara :whistle:

    #117503

    För slitigt tror jag inte det blir. Jag kör rullande 5-split 7 dagar i veckan, tycker det funkar fint :)

    #117504
    Adam93 wrote:
    Det är så jag har tänkt ;) kör marklyft på fredagen och knäböj på söndagen, hoppas man inte sliter sönder sig bara :whistle:

    Nej det borde fungera bra tror jag, du har ju hela veckan att vila sen.

    #117505

    Skulle just knäböj/marklyft göra dig för sliten går det ju bra att variera övningsvalet.

    Vecka 1: Knäböj / Chins och roddar
    Vecka 2: Benpress / Marklyft

    Jag kan själv vara sliten i ett par dagar efter att jag kört böj/mark och brukar vilja vila lite längre så då kan detta vara ett förslag.

    #117506

    Inga problem skulle jag tro, med tanke på den långa vilan du får i veckan.

    #117507
    Gustaf Lindberg wrote:
    Skulle just knäböj/marklyft göra dig för sliten går det ju bra att variera övningsvalet.

    Vecka 1: Knäböj / Chins och roddar
    Vecka 2: Benpress / Marklyft

    Jag kan själv vara sliten i ett par dagar efter att jag kört böj/mark och brukar vilja vila lite längre så då kan detta vara ett förslag.

    Tränar man hårt på riktigt kan man givetvis bli mer sliten än jag brukar bli :)

    #117508

    då kör jag på det ;) tack för svaren :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.