Träna inrebröst? (springan)

Home Forums Allmänt om gymträning Träna inrebröst? (springan)

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71862
    #568300

    Hej!

    Det är så att jag hörde en diskussion på gymmet om att det går att träna inre bröst (springan) med tex smalare grepp i bänkpressen..

    Någon som har något tips eller förklaring? För mig låter detta helt galet upp på väggarna. Men man vet aldrig :P

    #568301

    De flesta anser numera att detta är, som du säger, galet och uppåt väggarna.

    #568302

    Sånt har jag me hört, att smalbänk skulle ta där i springan, bull bull bull tror jag. Går inte att prickskjuta sådär.

    #568303
    henkebenke wrote:
    De flesta anser numera att detta är, som du säger, galet och uppåt väggarna.

    Något som kommer med tiden eller?

    #568304
    Daniel Magnusson wrote:
    Något som kommer med tiden eller?

    Beroende på hur musklerna ser ut och hur stora de är samt fettprocent.

    #568305
    Quote:
    På måndagarna brukar jag träna inre övre bröst och yttre nedre bröst. Efter det är det inre och yttre mellersta biceps.

    Onsdagspasset består av yttre övre bröst och inre nedre bröst och nedre och övre biceps, både yttre och inre. Efter det är det insidan av latsmusklerna som gäller.

    Fredagspasset är framsida vader samt axlar. För främre axlar tränar jag framåtlyft med hantlar, därefter sidlyft i 90 graders vinkel, jag står rakt upp alltså, sedan lutar jag mig fram 25 grader, därefter tio set i 44,67 grader och avslutningsvis är det baksida nedre axlar som gäller. Efter det så tränar jag ben i olika vinklar.

    hahahahahaha, nu var kvällen räddad. Tack :D

    #568306
    Stenne wrote:
    På måndagarna brukar jag träna inre övre bröst och yttre nedre bröst. Efter det är det inre och yttre mellersta biceps.

    Onsdagspasset består av yttre övre bröst och inre nedre bröst och nedre och övre biceps, både yttre och inre. Efter det är det insidan av latsmusklerna som gäller.

    Fredagspasset är framsida vader samt axlar. För främre axlar tränar jag framåtlyft med hantlar, därefter sidlyft i 90 graders vinkel, jag står rakt upp alltså, sedan lutar jag mig fram 25 grader, därefter tio set i 44,67 grader och avslutningsvis är det baksida nedre axlar som gäller. Efter det så tränar jag ben i olika vinklar.

    Nu tyckte du allt att du var lite rolig va?
    Nu är det ju så att tom Ronnie Coleman pratar om att bicepsen är indelad i 3 olika.
    Och av egen och andras erfarenheter så kan du träna nedre bröst också..

    #568307
    Stenne wrote:
    På måndagarna brukar jag träna inre övre bröst och yttre nedre bröst. Efter det är det inre och yttre mellersta biceps.

    Onsdagspasset består av yttre övre bröst och inre nedre bröst och nedre och övre biceps, både yttre och inre. Efter det är det insidan av latsmusklerna som gäller.

    Fredagspasset är framsida vader samt axlar. För främre axlar tränar jag framåtlyft med hantlar, därefter sidlyft i 90 graders vinkel, jag står rakt upp alltså, sedan lutar jag mig fram 25 grader, därefter tio set i 44,67 grader och avslutningsvis är det baksida nedre axlar som gäller. Efter det så tränar jag ben i olika vinklar.

    haha, I lul’d :)

    #568308

    Men Ronnie coleman kanske inte har så bra koll och tror att han tränat sin biceps från 300 vinklar för att få den att se ut så som den gör. Men han har feeeel. 2 delar till biceps muskeln: Biceps brachii caput longum och biceps brachii caput brevis. Långa huvudet samt korta huvudet. Sen har du brachialis men den kan man väl inte träna synlig? (lite osäker på den). Huvudsakligen 2 delar, så att han ens säger 3 delar är ju dessvärre skrattretande.

    Sen kan vi diskutera träning av pectoralis major från olika vinklar och effekten av det tills jorden slutat snurra och ändå komma fram till samma sak: en muskel sen huruvida de olika fibrerna kan aktiveras olika vågar jag inte ut tala mig om.

    #568309
    Daniel Magnusson wrote:
    Nu tyckte du allt att du var lite rolig va?
    Nu är det ju så att tom Ronnie Coleman pratar om att bicepsen är indelad i 3 olika.
    Och av egen och andras erfarenheter så kan du träna nedre bröst också..

    Nu är det en stor skillnad på att träna nedre bröst och inre dock, utan att lägga mig i erat lilla gräl.

    Ont: Nej, du kan inte prickskjuta inrebröst.

    #568310

    Pectoralis minor och Pectoralis major skall inte förväxlas med övre och undre bröst.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.