Träna mage?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna mage?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #51444
    #124459

    Hej hej!

    Har några frågor om hur ni tränar mage!

    Vilka övningar? hur många reps? set? tränar ni magen 1gång per vecka? eller känner ni att er mage klarar av kanske 1-2 gång extra per vecka?

    (självklart så ska man ju precis låta magmusklerna vila som vilken muskel som helst i kroppen, men har hört på flera olika håll att magen klarar av extra mycket stryk) :)

    Det jag är ute efter är att så klart bygga styrka i magen, få magmusklerna större! så att dom ska synas bättre efter deffen ( som börjas om ett antal månader ) länge kvar alltså! :)

    #124460

    Jag tränar mage separat en gång i veckan. Den får betydligt med stryk under knäböj, raka marklyft och vanliga marklyft. Jag brukar köra 3 set muslimen och 3 set maskincrunches. För mig är det fullt tillräckligt.

    #124461

    kanske är dum fråga men har hört att man (bör) köra rygg och mage samma dag kanske är en myt men jag kör mage sist av allt under överkropps passet
    innan jag *kryper* hem *ler*

    #124462
    puzesc wrote:
    Har några frågor om hur ni tränar mage!

    Vilka övningar?

    Marklyft
    Knäböj

    #124463
    überbiffen wrote:
    Marklyft
    Knäböj

    +1
    Båda är grymma (på allt).

    Fast jag tror puzesc är ute efter diskoövningarna.

    Jag brukade köra en stående övning med en hantel i ena handen. Sedan lutar du ner axeln åt hanteln för att sedan dra upp den med sidan. Annars fungerar situps med vikt på bröstet alt. ovan för huvudet.

    #124464
    professornord wrote:
    kanske är dum fråga men har hört att man (bör) köra rygg och mage samma dag kanske är en myt men jag kör mage sist av allt under överkropps passet
    innan jag *kryper* hem *ler*

    finns så många som säger vad man bör och inet bör göra….

    #124465

    personligen tycker jag man får bra träning när man kör squats. men annars när jag tränar mage kör jag först dragon flags och sen vanliga sit ups utan vikt för det pallar jag inte haha

    #124466

    Kör en egendesignad magrutin när jag känner för det:

    1) Plankan (så många minuter jag känner för och orkar)

    2) Fällkniven (liggande på rygg och upp med armar och ben tills de möts), med 25 kg-vikt i händerna ovanför huvudet. Hjälpt mig mycket med ländryggsproblem för övrigt.

    3) Halvsittande, inte riktigt upprätt och lyfter vikten från höger till vänster sida.

    De här tre övningarna på raken är en omgång och oftast kör jag 2-3 omgångar med 1 minuts vila mellan omgångarna. Har fungerat bra för magrutorna. Dessutom är det skönt att slippa högreps-magövningar som situps som jag hatar.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.