Träna varje dag eller varannan?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna varje dag eller varannan?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #551095

    Många säger att man kan träna magen varje dag och andra säger varannan men vilka ska man lita på?

    #71058
    #551096

    Tja, jag skulle inte göra något av dem. Jag tränar den i huvudsak som alla andra muskler, dvs 1-2 gånger i veckan. Hur ofta beror också på hur hårt du tränar den vid respektive tillfälle. Visst skiljer sig våra muskler åt i kroppen på lite olika sätt men i huvudsak är alla skelettmuskler desamma i det att de behöver i princip samma mått av stimulans och återhämtning.

    #551097
    JohanAndersson wrote:
    Många säger att man kan träna magen varje dag och andra säger varannan men vilka ska man lita på?

    Jag tränar magen en gång i veckan och då kör jag 5-12 set.
    Personligen tycker jag det är väldigt överskattat att köra magen så hårt som många verkar göra. Magen tar mycket stryk i tunga övningar som exempelvis knäböj och tränas därmed väldigt ”ofta” om man stryketränar regelbundet.
    Jag vet inte hur du tränar magen idag men träna inte den genom att ligga och trycka flera 100 sit-ups eller liknande, utan kör den relativt tungt, strikt och intensivt.;)

    #551098

    jag tränar det här passet med tyngder nästan varje dag [http://www.youtube.com/watch?v=9tDZRogSbbU]

    #551099

    jag tränar det här passet med tyngder nästan varje dag [http://www.youtube.com/watch?v=9tDZRogSbbU]

    #551100

    sej hur ofta ja ska träna de passet då! :P

    #551101

    Jag kör mage 2 gånger i veckan med minst 2-3 dagars mellanrum

    #551102

    de känns så lite med 2 ggr i veckan

    #551103
    JohanAndersson wrote:
    de känns så lite med 2 ggr i veckan

    Då kör du med andra ord helkroppspass praktiskt taget varje dag förstår jag.

    #551104

    kan man ta å träna magen måndag onsdag söndag? men ja vet ju inte vilket pass ja ska köra

    #551105

    Du verkar vara helt besatt av din mage Johan. Har läst dina tidigare inlägg, och allt
    kretsar kring magen, fett och magrutor.

    Läste även ditt blogginlägg och vet jag inte vad jag ska tro.

    Vad vill du få ut av träningen?

    #551106

    Jag behandlar min mage som vilken annan kroppsdel som helst. Hårt träningspass, bra mat och vila 2-3 dagar efteråt. Du kommer inget få om du tränar mage varje dag, blir nog snarare tvärtom.

    #551107

    Enligt blogginlägget är du 13 år, du behöver inte bekymra dig om magrutor än på ett par år. Ta det lugnt, annars kanske du är så inihelvete trött på allt vad fysisk aktivitet heter innan du är 15.

    #551108

    Se till att träna hela kroppen, inte bara magen, och behandla den som dina övriga stora muskelgrupper!
    Visst är det viktigt att få upp en bra bålstyrka i unga år, men se då till att träna ryggresningar etc också! Ta det lugnt, det tar tid att träna upp kroppen, det tar inte en månad, det tar flera år.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.