Träning med fokus på armar

Home Forums Allmänt om gymträning Träning med fokus på armar

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #48634
    #118191

    Om man vill fokusera mest på armar hur skulle ni lagt upp träningen då? Ska man satsa på hel-/halvkroppspass där man avslutar varje träning med några set för armarna, eller ska man ha dagar då man bara tränar armar? Jag kan träna 7 dagar i veckan och vill som sagt fokusera mest på armar.

    Hur skulle ni lagt upp träningen, hur skulle ett schema där man satsar mest på armarna se ut? :) Har kollat in ”Ehrlings armträningsprogram” och tyckte inte det var särskilt bra

    #118192

    Kör på ett vanligt schema med en separat armdag. Och träna även armarna i slutet på varje pass fast bara med ett fåtal set. Lägg mycket krut på underarmarna också.

    #118193
    strand wrote:
    Om man vill fokusera mest på armar hur skulle ni lagt upp träningen då? Ska man satsa på hel-/halvkroppspass där man avslutar varje träning med några set för armarna, eller ska man ha dagar då man bara tränar armar? Jag kan träna 7 dagar i veckan och vill som sagt fokusera mest på armar.

    Hur skulle ni lagt upp träningen, hur skulle ett schema där man satsar mest på armarna se ut? :) Har kollat in ”Ehrlings armträningsprogram” och tyckte inte det var särskilt bra

    vad va dåligt med det då?

    vill du träna armar mkt är det pogrammet värt att testa.

    #118194
    hades1 wrote:
    vad va dåligt med det då?

    vill du träna armar mkt är det pogrammet värt att testa.

    Kan bero på att jag inte riktigt förstod det fullt ut kanske, men det verkade som en jävla massa set iaf. Nästan för mycket träning för armarna helt enkelt (på ett och samma pass)

    #118195
    strand wrote:
    Kan bero på att jag inte riktigt förstod det fullt ut kanske, men det verkade som en jävla massa set iaf. Nästan för mycket träning för armarna helt enkelt (på ett och samma pass)

    ja det är mkt. men alla är inte till fail så klart. tycker du ska testa. börja med program 1 o testa.

    själv grejen med programmet är högreps kort vila. kan lova dej att det gör ont.

    skulle dock ej köra det mer en 2dagar i veckan

    beror ju lite på hur länge du tränat oxå. är du ganska ny så lär du få bra resultat med en vanlig 4split. en separat armdag kanske där du kör som ehrling o testar hur det känns.

    #118196
    hades1 wrote:
    ja det är mkt. men alla är inte till fail så klart. tycker du ska testa. börja med program 1 o testa.

    själv grejen med programmet är högreps kort vila. kan lova dej att det gör ont.

    skulle dock ej köra det mer en 2dagar i veckan

    beror ju lite på hur länge du tränat oxå. är du ganska ny så lär du få bra resultat med en vanlig 4split. en separat armdag kanske där du kör som ehrling o testar hur det känns.

    Har tränat i ca 8 månader och då har jag bara kört press/drag/ben. Har kört lite olika varianter, olika reps, sets etc men exakt samma typ av upplägg. Som du förstår vill jag testa något helt nytt samtidigt som jag får lägga lite extra krut på armarna. Att köra triceps och biceps för sig ger inte så mycket för mig verkar det som. Har provat några gånger att superseta biceps och triceps (som man ska i ehrling programmet) och det tar då fan så mycket mer på armarna.

    Hur ska man lägga upp schemat då? Vill träna armar 2 dagar i veckan iaf samt bröst och axlar för sig själva. Så det ger väl något sånt här kanske?

    Måndag: Armar
    Tisdag: Ben
    Onsdag: Bröst/Rygg
    Torsdag: Vila
    Fredag: Axlar
    Lördag: Armar
    Söndag: Vila

    Mage och vader tränas vartannat pass

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.