Träningsprogram

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsprogram

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #66256
    #469874

    Här kommer mitt schema!
    tar gärna emot kritik.

    Jag kommer att köra mellan 3 * 8 -12
    Samt 1 gång i månaden 3* 3-6 (beronde på dagsformen)

    Sedan kommer jag även att lägga till ett konditionspass, med magträning. kommer även att försöka köra 1 mag övning vid varje avslutat pass.

    uppvärming 10 -15min på en Cardiomaskin. eller om man springer till gymmet som ligger 10min bort.

    Pass 1

    Bröst-
    Bänk
    Snedbänk
    Flys
    Cabel Cross

    Triceps-
    Skull Cruschers
    Dips

    Pass 2

    Rygg-
    Marklyft
    Skivstångsrodd
    Latsdrag med V-handtag
    Frivändningar

    Biceps-
    Curlstång
    Hammercurl

    Pass 3

    Ben-
    Knäböj
    Benspark
    Bencurl
    Vader Stående

    Axlar-
    Sittande hantellyft
    Stående framåtböjda hantellyft

    //markus

    #469875

    Valet av övningar tycker jag ser bra ut. Jag skulle dock ha satsat på att ha ett ordentligt träningspass för magen varje vecka och skippa den där övningen i slutet av varje pass, den känns bara onödig.
    Jag kan även tipsa dig om att köra lite andra övningar ibland, med ett alldeles för enformigt träningsschema är det enklare att få motivationssvackor tycker jag.
    Vilka är dina mål för tillfället, deffa, bygga eller bibehålla?

    #469876

    Varför en magövning efter varje avslutat pass ?
    Skall du aldrig låta magen din vila ?

    #469877

    Mina mål med träningen är att se Fitt ut, samt må bra. inte bygga så väldigt mycket mer. utan mer fitness.
    Jag trodde det var en bra ide att köra magen i varje avslutat pass. har inte en anning om varför.. bättre att satsa på att köra magen 1 pass i veckan. samtidigt som man kör kondition.

    Jag har även tänkt att jag ska ändra de övningar som inte är basävningar. efter ca 8 -10V. så att kroppen får lite variation men även så att man inte blir uttråkad själv. och hamnar i en svacka.

    //markus

    #469878
    Mock wrote:
    Mina mål med träningen är att se Fitt ut, samt må bra. inte bygga så väldigt mycket mer. utan mer fitness.

    Det är klokt att ändå inte elda för fåglarna. Att nå sina mål på snabbast möjliga sätt är bara positivt.. :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.