Träningsprogram med cardio?

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsprogram med cardio?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #57054
    #282796

    Undrar lite om mitt träningsprogram till sommaren. Målet är att lägga på mig massa. Har tänkt köra såhär:

    Måndag: Bröst, Biceps och Extensor musklerna.
    Tisdag: Ben, vader.
    Onsdag: Vila.
    Torsdag: Axlar, Triceps och Mage.
    Fredag: Rygg, Baksida axlar och Flexor musklerna.
    Lördag: Lågintensiv Cardio ungefär 45 min?
    Söndag: Vila.

    Behövs konditionspasset igentligen? Vill inte riskera att tappa muskler utan tanken med det är att simpelt hålla igång förbränningen. Om det nu skulle vara bra med ett lågintensivt konditionspass, hur hårt ska jag köra då?
    Kan verkligen nada om konditionsträning:D

    Kom med synpunkter:emo-thumb

    #282797

    För muskelbyggandet behövs det inte, men ur hälsoperspektiv är det ju bra att ha god kondition.

    #282798
    TheUnknown wrote:
    För muskelbyggandet behövs det inte, men ur hälsoperspektiv är det ju bra att ha god kondition.

    Aa men tänkte inte direkt träna kondition, utan mer att hålla igång förbränningen

    #282799
    Ludde93 wrote:
    Aa men tänkte inte direkt träna kondition, utan mer att hålla igång förbränningen

    Den stängs ju knappast av ändå.;)

    Men visst är det klokt att röra på sig och låta andningen och pulsen öka lite några gånger per vecka. Men som sagt, det gör ingen skillnad för din förbränning av kroppsfett jämfört med att sänka matintaget.

    #282800
    Eddie Vedder wrote:
    Den stängs ju knappast av ändå.;)

    Men visst är det klokt att röra på sig och låta andningen och pulsen öka lite några gånger per vecka. Men som sagt, det gör ingen skillnad för din förbränning av kroppsfett jämfört med att sänka matintaget.

    Okej då vet ja, hur ser det ut övrigt då tycker du?

    #282801
    Ludde93 wrote:
    Okej då vet ja, hur ser det ut övrigt då tycker du?

    Du skriver ju knappt någontong alls. Men utifrån den minimala infon man får finns väl inget att klaga på. För egen del skulle jag inte köra axlar dagen innan rygg dock.

    Ryggträningen prioriterar jag högt själv och den blir lidande av trötta axlar. För mig.

    #282802
    Eddie Vedder wrote:
    Du skriver ju knappt någontong alls. Men utifrån den minimala infon man får finns väl inget att klaga på. För egen del skulle jag inte köra axlar dagen innan rygg dock.

    Ryggträningen prioriterar jag högt själv och den blir lidande av trötta axlar. För mig.

    Okej. Nej jag vet, skrev inte med set reps etc undrade bara om jag lagt upp de olika muskelgrupperna ”rätt”

    #282803
    Ludde93 wrote:
    Okej. Nej jag vet, skrev inte med set reps etc undrade bara om jag lagt upp de olika muskelgrupperna ”rätt”

    Mig ska du inte fråga om styrketräning. Jag tycker inte att jag är kunnig nog för att rekommendera en massa saker där. Där finns mer kunniga samt ”funkar-för-mig”-maffian som tvångspostar sina grymma upplägg oavsett hur de ser ut.

    #282804
    Eddie Vedder wrote:
    Mig ska du inte fråga om styrketräning. Jag tycker inte att jag är kunnig nog för att rekommendera en massa saker där. Där finns mer kunniga samt ”funkar-för-mig”-maffian som tvångspostar sina grymma upplägg oavsett hur de ser ut.

    Haha okej :emo-thumb

    De jag tänkte mest på när jag gjorde detta var att lägga benpasset så långt från ryggpasset som möjligt, så jag har fräscha ben när jag kör mark8)

    #282805
    Eddie Vedder wrote:
    Mig ska du inte fråga om styrketräning. Jag tycker inte att jag är kunnig nog för att rekommendera en massa saker där. Där finns mer kunniga samt ”funkar-för-mig”-maffian som tvångspostar sina grymma upplägg oavsett hur de ser ut.

    Eddie, jag ska allt komma ihåg fråga dig om styrketräning i fortsättningen. Du har ju uppenbarligen självinsikt nog att ge ett ärligt svar så där har du redan ett försprång gentemot oss andra här.
    :up:

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.