Träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #64889
    #452190

    Hej!
    Jag började nyligen gymma efter ett lååångt uppehåll, för att bli lite större och gå upp i vikt(väger ca 67 kg, 181cm, 21 år). Just nu kör jag måndag, onsdag och fredag. Jag har två pass, som jag kör varannat träningspass.

    Pass 1.
    Bröst, triceps, mage

    Pass2.
    biceps, axlar, rygg
    (kommer kasta in lite ben också när jag kommit igång)

    Jag undrar om det är ett bra träningsschema eller om jag borde ändra något.
    Bör jag hålla mig till samma övningar eller ska jag försöka variera övningarna mellan varje pass?
    Tack på förhand!

    #452191

    Vänta inte med benträningen är mitt tips.

    #452192

    1.bröst, triceps, axlar,mage
    2. ben, rygg, biceps

    Bättre, eftersom att köra axlar passet efter du har kört triceps och bröst är inte jätte bra då de får rätt mycket pisk i första passet. Sen är det iofs många som inte gillar att köra ben och rygg i samma pass så det får ju du fundera på. Jag kör ungefär som jag skrev nu fast 4 ggr i veckan och det känns grymt bra än så länge. Så pass 1 och 3 är samma grupper och 2 och 4 är samma. Dock är övningarna olika mellan pass 1 och 3 osv.

    Och skippa inte ben! Det är många som ångrar i efterhand att de började som discobyggare och var tvungna att komma ikapp. Jag tycker det är tråkigt att träna ben men ser det som ett nödvändigt ont. Knäböj är ju ganska skoj, framförallt när man börjar få blodsmak i munnen, då är det lagom tungt :D

    Lycka till!

    #452193

    tack för tipsen. Jag kommer prova ditt träningsschema. Det känns dock som det kan bli ganska mastigt att köra fyra muskelgrupper samma dag. Jag har funderat på att dela upp det i tre pass istället, men då kommer jag bara kunna köra varje muskelgrupp i veckan.

    #452194
    Mombaasa wrote:
    tack för tipsen. Jag kommer prova ditt träningsschema. Det känns dock som det kan bli ganska mastigt att köra fyra muskelgrupper samma dag. Jag har funderat på att dela upp det i tre pass istället, men då kommer jag bara kunna köra varje muskelgrupp i veckan.

    Mån: Bröst,axlar,triceps,mage
    Tis: Rygg,biceps,ben,vader
    ons:vila
    Tors: (som mån..)
    Fred: (som tis)
    Lör: vila
    Sön: vila

    Du kör igenom kroppen 2ggr i veckan, 4 muskler varje pass, 2 övningar per muskel, 3×10 tillex, du kan variera antal set,reps och övningar.

    Ett pass tar 45-60min beroende på tempo, jag e lite gammal och trött så jag landar oftast på 55-60min. Ibland har det blivit 3 övningar på vissa muskler, när man är på G :P

    Jag kör så iaf, plockade schemat från en bok av Ove Rytter.

    mvh

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.