Träningsschema 4 dagar i veckan.

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsschema 4 dagar i veckan.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #65271
    #453670

    Tjena är 18 år och har tränat sedan November 2008, så är uppe i 5 månader nu.
    Är 180cm och väger runt 65-67kg. Går lite upp o ner varje gång man kollar på vågen, beror nog rätt mycket på vätska.

    Kan äta mycket men går nästan inte upp något, vill iallafall upp till 70kg+
    Tar Gainer Pro just nu efter varje träningspass.

    Mitt träningsschema ser ut såhär just nu:

    Måndag: RYGG + mage
    Onsdag: BRÖST + AXLAR
    Torsdag: TRICEPS + mage
    Fredag: Biceps+ mage

    Tränar inte ben som ni ser, vill inte börja göra det än.
    Springer och cyklar ändå en del på fritiden, men ska börja med ben senare innan jag rycker in i lumpen.

    Mage slänger jag in lite här o där på varje pass, bild på mig finner ni på profilen. Om ni har några synpunkter på hur jag kan träna effektivare eller ändra om mitt schema så hojta.

    #453671

    Tänkte på magen, tänk på att magen är som vilken annan muskel som helst i princip. Behöver vila och näring.

    Säg att du vill köra magen fler gånger i veckan (vilket jag personligen inte tycker man behöver) så försökt få åtminstone nån vilodag mellan passen.

    Annars tycker jag själv det ser bra ut. För er som jag vet kommer kommentera det han inte kör, låt han bestämma det själv =)

    #453672
    Peev wrote:
    Tränar inte ben som ni ser, vill inte börja göra det än.
    Springer och cyklar ändå en del på fritiden, men ska börja med ben senare innan jag rycker in i lumpen.

    Man skola ICKE försumma benträningen ………:|

    #453673

    Mathil: haha det kommer snart ;)

    Men annars vet jag inte riktigt.. har ingen några synpunkter på mitt schema? Vill inte överträna samma muskler de olika dagarna.

    Som idag tex. kände jag träningsvärken i axlarna och bröstet sen igår. Inte så gött när man ska pumpa triceps. Men det gick (:

    #453674

    byt plats på torsdag och fredagspasset. så slipper du köra triceps dagen efter bröst.

    #453675

    jag tycker du kör på tok förmycket magträning och varför köra magen torsdag sen på det igen på fredag känns lite dumt tycker jag. Vill du köra magen flera gånger i veckan så kör måndag och fredag då så den hinner vila.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.