träningsteknik

Home Forums Allmänt om gymträning träningsteknik

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #66414
    #470531

    Hey Boys.
    Här har jag några frågor som jag skulle vilja ha besvarade eller diskuterade.
    Först en när det kommer till träningsteknik:

    Vilket ger bäst resultat (enligt er. Finns säkert fler åsikter och ”rätt” svar här)

    -Att göra varje rörelse sådär äckligt disciplinerat med lite lägre vikter (och med det menar jag att ha en kort paus i slutposition innan man går tillbaka till utgångsläge och med en extremt lugn ”tillbakarörelse”

    ELLER

    -Att ha lite tyngre vikter och använda sig lite mer av slita-dra-frusta-tekniken där man tummar lite på ”reglerna” men lyfter tyngre vikter.

    Vi kan ju bortse från det där med skaderisken vid den senare tekniken för det fattar väl alla. Nu är jag mest intresserad av resultatet ur en utvecklingssynpunkt.

    Jag själv föredrar lite lättare vikter och utföra rörelsen kontrollerat och äckligt disciplinerat och kanske sista repen på sista setet slita dra lite.

    #470532

    ok. Det är väl lite så jag kör antar jag. brukar landa på 8-9 reps och 3 set. sen brukarj ag köra ett fjärde set men några färre reps och sen sänka vikterna något och ta ut mig några rep till.

    #470533

    känns dock mest effektivt att efter uppvärmningen börja på den tyngsta vikten för att sedan minska istället för tvärtom, och använd så pass tung vikt att det inte pajjar ditt utförande så mycket kan jag säga, finns ju ingen mening med att stå o slänga med vikter man inte kan hantera, så skynda långsamt och lycka till

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.