Träningsvärk i axlar vid armträning

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsvärk i axlar vid armträning

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #65036
    #452738

    Jag har styrketränat i 7 år och kört MAX-OT av och till i 3-4 år.
    Just nu kör jag MAX-OT, dvs 4-6 reps med tunga vikter.

    När jag tränade armar i lördags, körde jag för biceps skivstångscurl samt hantelcurl, och smal bänkpress samt curlstångscurl över huvudet för triceps.

    Nu på tisdag har jag träningsvärk i utsida av axeln, [http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidAnterior.html]

    Visserligen ser jag på exrx.net att armövningarna tar på deltoid anterior också, men är det inte skumt att få träningsvärk av det?
    Jag kommer inte ihåg om jag har haft det förut.

    Jag hade tänkt träna axlar idag…:(

    #452739

    då du körde smal bänkpress så aktiverade du främre axel rätt mycket, precis där du har träningsvärk. eftersom du börjat på nått nytt

    Quote:
    MAX-OT, dvs 4-6 reps

    så kan det vara därför du fick en sån träningsvärk, musklerna var inte vana vid denna typ av träning. redan nästa pass gissar jag att du knappt får hälften av den träningsvärk du har idag.
    :)

    #452740

    Hmm ja, men bara det att jag kört MAX-OT i 8 veckor redan, och kört smal bänkpress varje vecka :p

    Visserligen har jag ökat från 65 kg till 75 kg, men borde inte spela så stor roll…

    #452741

    jaha, men när ökade du då? igår?

    #452742

    Nja, när jag körde armar i lördags ökade jag från 70 kg gången innan till 75 kg.

    #452743
    Eggy wrote:
    Nja, när jag körde armar i lördags ökade jag från 70 kg gången innan till 75 kg.

    jaja, men det är sånt som kan hända, och du kommer märka att det är endast nån gång då och då du får träningsvärk, eftersom du verkar inte ha haft problem med det förut.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.