Tung styrketräning utan gym???!!H U R ??

Home Forums Allmänt om gymträning Tung styrketräning utan gym???!!H U R ??

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #105642
    #1081958

    Behöver eran hjälp. Jag kommer att vara på annan ort under 4 veckor utan tillgång till gymmet. Jag har efter ett långt kämpande lyckats öka i vikt och muskelmassa och är livrädd att tappa det nu bara för att jag inte har möjlighet till gymmet. Skulle bli otroligt tacksam om någon har tips på Vad kan jag göra? Hur kan jag göra för att få till styrketräningen under dessa veckor??

    :up:

    #1081969

    Hejsan, här är lite tips på övningar,
    Chins/pullups, du kan säkert hitta något träd eller ställning, kanske en lekplats?
    Armhävningar med vikter på ryggen, kanske ta något barn i lekparken när du ändå är där :P
    Dips kan du nog få till en ställning att köra med om du snitsar lite.
    Handstående pushups mot en vägg.
    Om du har tillgång till ett traktordäck :) så kan du alltid välta runt med det så har du både rygg och benövning där.
    Knäböj på antingen 1 ben eller med vikter, kanske någon som kan sitta på din rygg?

    Köp ett elastiskt rep, typ ett sådant http://elle.se/files/2011/05/HR_Traningsband_Casall.jpg finns i olika hårdhet och praktiskt att ha med på resan.

    Sen är det väl bara fantasin som sätter stopp, ut i skogen å leta tunga grenar/stenar :)

    Lycka till!

    #1081985

    Åh tusen tack för tips. Köpt gummiband har du bra övnings tips på dessa öxå ; )

    #1081993

    Brukar följa med bilder på övningar, annars är youtube och internet ett bra ställe att leta på ;)

    Men försök att imitera vanliga övningar på gymmet fast med gummibanden, vill du tex köra Latsdrag så kan du ju slänga bandet över en gren eller annan hög ställning och dra nedåt, precis som du gör på gymmet, är det för lätt så vira den ett par varv så blir det ganska tungt.

    Försök ha tanken ”Hur fungerar maskinen på gymmet” så kan du nog få till de flesta övningar, gäller att vara lite uppfinningsrik.

    Du vet ju säkert hur en kroppsdel ska röras för att muskeln ska aktiveras, tex att armen ska böjas för att aktivera biceps eller sträckas för triceps.
    Sen applicerar du den kunskapen med de verktyg du har till godo.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.