Tunga Bålstabilitetsövningar

Home Forums Allmänt om gymträning Tunga Bålstabilitetsövningar

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #554564

    Någon som har bra tips på bålstabilitetsövningar som går att köra tungt?

    Vill inte ha svar med stora basövningar, då det just är i dem som min bålstabilitet är en begränsande faktor.

    Tack på förhand! :up:

    #71305
    #554565

    Tex tunga djuba knäböj, tunga mark, tunga militärpressar, tunga viktbelastade magövningar osv. Tyvärr är det dessa som ger dig verklig bålstbilitet…

    #554566
    malawiglenn wrote:
    sit ups med vikter

    Var föredrar du att placera vikten? Tycker det är svårt att använda tillräckligt med vikt för att det inte ska bli 20+ reps…

    #554567

    Tunga millitärpressar har gett mig större träningsvärk i magen än någon magövning någonsin gjort.

    #554568
    Arne Persson wrote:
    Tex tunga djuba knäböj, tunga mark, tunga militärpressar, tunga viktbelastade magövningar osv. Tyvärr är det dessa som ger dig verklig bålstbilitet…

    Det blir nog att köra på som vanligt och inse att bålstabiliteten får vara den begränsande faktorn ibland…. Än så länge alltså :|!

    #554569
    malawiglenn wrote:
    ett par 10kg skivor på bröstet nästan vid halsen, annars är ju kabel crunches utmärkt om man vill lassa på vikt, men då måste man ha rätt starka armar och axlar med..

    good mornings är ju iaf klockrent, den körde jag mkt förr

    Går inte köra cablecrunches med mer än 75kg på mitt gym: Finns bara mer vikt vid sittande rodd o.s.v….

    GM är ju rätt läskiga att köra tungt i 😮

    #554570
    Patrik Sundvall wrote:
    Tunga millitärpressar har gett mig större träningsvärk i magen än någon magövning någonsin gjort.

    Det där känns igen :p Tråkigt då magen tar slut innan deltsen bara…

    #554571
    vasslefranmjolk wrote:
    Var föredrar du att placera vikten? Tycker det är svårt att använda tillräckligt med vikt för att det inte ska bli 20+ reps…

    Om man sitter i en sån där situps-ställning där man kan låsa fast benen kan man använda ganska tunga vikter.

    #554572

    För att orka hålla buktrycket föreslår jag även statisk träning utav bla. M.Transverus abdominis.

    Plankan, du kan köra plankan med extravikt på ryggen om du nu kan hålla formen allt för länge!
    Plankan på sidan med t.ex hand och fot i backen bara sen stå och hålla formen.

    #554573
    Tommy Ivarsson wrote:
    För att orka hålla buktrycket föreslår jag även statisk träning utav bla. M.Transverus abdominis.

    Plankan, du kan köra plankan med extravikt på ryggen om du nu kan hålla formen allt för länge!
    Plankan på sidan med t.ex hand och fot i backen bara sen stå och hålla formen.

    Köra hela MAQ-program någon gång varannan vecka kanske kan vara något? Då jag provade det på Bosön fick vi knappt använda vikter så jag hade svårt att utvärdera programmet.

    #554574
    vasslefranmjolk wrote:
    Köra hela MAQ-program någon gång varannan vecka kanske kan vara något? Då jag provade det på Bosön fick vi knappt använda vikter så jag hade svårt att utvärdera programmet.

    All ökad kontroll utav sin neuromuskulära muskelaktivitet bör ju vara positiv!

    Ett MAQ-Schema med just Plankan på sista sidan i första länken.

    [http://www3.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_164760/scope_0/ImageVaultHandler.aspx]

    [http://www.a6gk.se/dynamaster/file_archive/080204/c446ab734251e6d40d400fd29597309c/MAQ%20Program%20A6%20GK.pdf]

    #554575

    M. transversus abdominis denna underbara inneCORE-muskel…:) Hur tränar man den isolerat? Hur undviker man att INTE koppla M. t. a. vid vanlig hederlig magträning och träning överhuvudtaget?:what::what::what:

    #554576
    Arne Persson wrote:
    M. transversus abdominis denna underbara inneCORE-muskel…:) Hur tränar man den isolerat?

    Med ETT set i Nautilus specialkonstruerade FUNKTIONELLA M. transversus abdominis-maskin. :whistle:

    Arne Persson wrote:
    Hur undviker man att INTE koppla M. t. a. vid vanlig hederlig magträning och träning överhuvudtaget?:what::what::what:

    Har någon påstått att det går?

    #554577
    Pierre Simonsson wrote:
    Lägg vikten bakom huvudet istället. Det är både jobbigare, och så slipper ni ha en massa otympliga vikter på bröstet.

    +1 :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.