Tunga mag övningar,

Home Forums Allmänt om gymträning Tunga mag övningar,

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #657656

    vad kan man köra för magövningar som är riktigt tunga men ändå med bra kontakt,

    alltså mycket vikt.. Repet i cable är ju en klassiker någon mer?

    Tack på förhand!

    #77434
    #657657

    håller med, superset är en god killer :up:

    #657658

    Crunches med en vikt på magen.

    #657659
    Flessa wrote:
    De flesta gym brukar ju ha någon form av magmaskin, där brukar man ju kunna lassa på tungt och få bra kontakt.. Kanske behöver man lära känna mskinen först bara.

    Är det just tunga vikter du är ute efter eller? Annars kan jag rekommendera att superset mellan två magövningar ger sjukt bra kontakt. Då brukar det inte spela så stor roll vilka magövningar man kör, bara det är magövningar ;)

    helst tunga vikter och fria vikter.. men de är väl vikt platta som gäller då antar jag..

    #657660

    Crunches tycker jag tar bra

    #657661

    Muslimen! :emo-thumb

    #657662

    Provat göra situps med viktskivor på magen/bröstet (kör med 10kg själv) där du har så skarp vinkel på benen som möjligt, vänd precis innan marken och tills du precis känner att kontakten bryts i övre läget, gör sakta så kommer det bli riktigt tungt.

    #657663

    frontböj

    #657664
    ReNeGaDe wrote:
    Testa att ha viktskivan bakom huvudet istället för på bröstet/magen. Betydligt mycket jobbigare.

    Eller långt bakom huvudet, på raka armar. Behövs inte mycket vikt… :happy:

    #657665

    dragon flags

    [http://www.youtube.com/watch?v=mjCMq2zkbOo]

    #657666

    Utrullningar / stående muslimen.

    #657667

    ben lyft liggande på bänk(hela rygg i )och fäst vikt mellan anklarn…

    #657668

    varför inte testa köra på pilates boll? Kör man ”riktigt” och långsamt är det sjukt jobbigt!!!

    #657669

    Tunga, strikta Knäböj samt Marklyft i programmet och du har träning för bål så det räcker och blir över.
    Case Closed!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.