Två små frågor

Home Forums Allmänt om gymträning Två små frågor

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #65125
    #453079

    Hejsan!

    Behöver lite hjälp av er nu.

    1.

    Någon mer än jag som ”lider” av detta. Säg att jag gör 60 armböj första gången jag kör. Sedan vilar jag 1-2 minuter och kör igen och då orkar jag 25 st knappt. Tredje gången jag kör orkar jag 20 och är helt slut. Får typ mjölksyra i musklerna extremt fort.

    Min fråga är hur det kommer sig att man orkar så oerhört mycket mindre efter första gången. Mina armar blir helt utmattade. Detta gäller även för andra muskler t.ex. magen.

    2.

    Vad ska man egentligen äta innan träning för att inte känna sådan hunger och som om man inte har någon energi alls i kroppen?
    Äter jag för nära inpå så är det ju inte så skönt att köra mage men det känns som energin finns där iaf. Så har ni några förslag?

    Tacksam för alla svar på dessa småfrågor!

    #453080

    1. Det där är helt normalt. Visst vore det väl konstigt om man var exakt lika stark som vanligt två minuter efter att man precis har tröttat ut sig?

    2. Testa att träna lagom långt efter maten. Innan du blir hungrig, men när magen inte känns full längre. Annars tycker jag att någonting lätt, typ en macka, en frukt, ett glas juice, eller kaffe om du dricker det, kan pigga upp en del.

    #453081

    2. Käka en riktig måltid 3-4 timmar innan passet och sen ta lite whey och malto eller dyl 30 minuter innan passet så ska du se att du har lite mer energi!

    #453082
    kalkborste wrote:
    2. Käka en riktig måltid 3-4 timmar innan passet och sen ta lite whey och malto eller dyl 30 minuter innan passet så ska du se att du har lite mer energi!

    man kan ju inte käka 3-4 timmar innan passet?.och när man vell e på gymet så blir man hungrig!. jag hade blivit cp hungrig om jag hade gjort så!.

    #453083

    HEHE !!! Hungrig som fan !!

    1 till 2 timma innan borde funka

    #453084
    Quote:
    man kan ju inte käka 3-4 timmar innan passet?.och när man vell e på gymet så blir man hungrig!. jag hade blivit cp hungrig om jag hade gjort så!.

    Om du käkar en stor lagad måltid 3 timmar innan passet, sen 30 minuter dricker du protein + malto, då kan du väll inte bli vrål hungrig under passet? ;)

    Quote:
    2.

    Vad ska man egentligen äta innan träning för att inte känna sådan hunger och som om man inte har någon energi alls i kroppen?
    Äter jag för nära inpå så är det ju inte så skönt att köra mage men det känns som energin finns där iaf. Så har ni några förslag?

    Så testa att göra som Kalkborste skrev.

    #453085

    Det är inte farligt att träna om man är cp hungrig, även om det kanske är obekvämt.

    #453086
    henkebenke wrote:
    Det är inte farligt att träna om man är cp hungrig, även om det kanske är obekvämt.

    Nä och det är väl ingen påstått heller? :)
    1-2h tycker jag är rätt lagom. Att äta 3-4h innan ser jag ingen som helst fördel att göra.
    Jag brukar köra 1h före gym och 2h före ett ispass tex.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.