Tydligare och större magmuskler

Home Forums Allmänt om gymträning Tydligare och större magmuskler

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71713
    #566085

    Hej
    Jag vill fortsätta med mitt kosttillskott som jag idag tar efter varje träning (4-5ggr i veckan -Gainer Pro). Men vill behålla min magmuskler. Jag skulle också vilja träna dessa bättre då jag ofta brukar slarva med det. Jag vill att de ska bli större och att de syns väl även då jag inte spänner magen. Jag tror att en lösning till det är om ni kan tipsa om bra övningar och om jag ska sluta med gainern och endast köra på t.ex. Whey 80 som jag också använder.

    Värt att tillägga är att jag är smal och tror själv att jag måste ha gainern för att kunna fortsätta bygga stora muskler i övrigt.

    Detta är förövrigt mitt första inlägg och ämne, då jag blev medlem för 5 minuter sedan.

    MVH Simon

    #566086

    Magmuskler växer av (tung)träning, men syns vid låg kroppsfettsnivå. Träna därför tunga magövningar och gå ner i kroppsfett, är du redan smal är det muskelmassa som fattas.

    Jag ger inte särskilt mycket för slängiga crunches, kör istället någon övning där du belastar magmuskeln.

    #566087

    Okej, kan en övning där man, ligger på rygg och her upp bena 90grader medan en kompis puttar ned dem och sen upp igen, vara en bra övning? Och situps med vikt?

    #566088

    Hängande och liggande(på bänk) benlyft är några av mina favoriter

    #566089

    Marklyft funkar fint.

    #566090

    Okej, marklyft? Tar det mycket på magmusklerna? :O :)

    #566091
    *L.R* wrote:
    sist jag provade zercher-marklyft fick jag en fruktsvärd träningsvärk i magen..

    Får jag fråga vad ”zercher”-marklyft är för något. Skiljer sig från ett normalt marklyft?

    #566092

    Okej, låter bra. Jag undrar också vad zercher-marklyft är?

    #566093

    hmm låter intressant, ska garanterat testa den i veckan! fast den ser stygg ut när ryggen böjs… (kan vara jag som kollade på fel youtube klipp dock)

    #566094

    Sätt ett ”REP-handtag” i nedre trissan i cc.
    Sen ber du något hålla i fötterna medans du gör Situps, Repet håller du vid axlarna ungefär.

    Jag får bra kontakt, sen kan man ju välja hur tungt man vill köra!

    #566095
    Kebbie wrote:
    Sätt ett ”REP-handtag” i nedre trissan i cc.
    Sen ber du något hålla i fötterna medans du gör Situps, Repet håller du vid axlarna ungefär.

    Jag får bra kontakt, sen kan man ju välja hur tungt man vill köra!

    ungefär var menar du att jag ska placera repet sa du?? :P

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.