Upp i vikt?!

Home Forums Allmänt om gymträning Upp i vikt?!

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #56725
    #281445

    Tja.

    Är en kille på 17 bast och har tränat gym i ca 3 år.

    Har alltid vart väldigt smal men ändå lyckats bygga på mig en del muskler.
    Har alltid ätit som de flesta andra. 4 mål mat om dagen: (Fil&Flingor + macka, skollunch, någon macka efter skolan och sedan middag på kvällen)

    Ligger nu på 184cm och ca 70kg men växer fortfarande ;)

    Har alltid tyckt att mina resultat på gymmet har vart väldigt långsamma jämfört med andra. Antar att detta har med gener att göra och faktumet att jag inte har så mycket att ”bygga med” eftersom att jag är så smal. :

    Så jag undrar om det är något jag kan göra för att förbättra mina resultat och gå upp i vikt så att jag har lite mer att jobba med…

    Käkar protein pulver efter träningen men inga andra tillskott. Finns det något som kan hjälpa, t.ex Gainer, kreatin etc?

    Tack på förhand!

    #281446

    Kreatin kan du börja ta om du tycker att det är värt pengarna.
    Annars skulle jag varmt rekommendera dig att gå upp i vikt långsamt annars kommer du bara lägga på dig massa onödigt fett.

    #281447

    Hur tränar du då?
    Kan ju vara att du tränar för mycket/för lite som gör att du inte växer.

    #281448
    theZooG wrote:
    Har alltid vart väldigt smal men ändå lyckats bygga på mig en del muskler.

    Ligger nu på 184cm och ca 70kg men växer fortfarande ;)

    Jag ser inget problem faktiskt. Finns ingen anledning att stressa fram kilona. Särskilt inte med så dåliga alternativ som mer gainer.

    #281449

    Håller med Eddie Vedder varför stressa fram vikten drick ditt protein pulver och är mat så kommer det vartefter. :emo-thumb

    #281450

    instämmer med föregående talare, stressa inte. Du är fortfarande ung.
    När jag va i din ålder hade jag en sjuk förbränning och svårt att lägga på mig all form av vikt, men det reder sig med tiden…vänta ska du se…

    #281451

    Tack för svaren :emo-thumb

    Djaanii wrote:
    Hur tränar du då?
    Kan ju vara att du tränar för mycket/för lite som gör att du inte växer.

    Kör gym pass 3ggr i veckan och är sedan ute och springer en eller två ggr. (kanske inte det bästa för att hålla vikten uppe men..)

    Antar att det bara är att käka mer och jobba på som gäller :)

    #281452

    Håller med några av dom ovanstående, ät mer..om du tycker du tar stora portioner till skolmat / middag så kan du säkert dubbla dom :)

    #281453

    Håller med resten av gänget

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.