Upplägg av muskelgrupper

Home Forums Allmänt om gymträning Upplägg av muskelgrupper

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #55082
    #140166

    Har lite funderingar kring muskelgrupper vilka man ska kombinera osv, Detta är vad jag hållt mig till nu i 1 år,

    Bröst-Tricep
    Ben-Mage
    Rygg-Bicep
    Axlar-trapz

    Är detta en bra kombination, eller är de något jag ska ändra,

    Mvh

    #140167

    personligen gillar jag inte att köra rygg och biceps under samma pass, blir så jävla slut i armarna av båda muskelgrupperna så för mig så är det ett stort nono! En annan kombination som jag inte gillar är bröst-axlar. Så där har du vad jag inte hade tränat samma dag.

    Men har det fungerat bra för dig under året som gått? För i såna fall är det ju bara köra på :) Prova annars gärna en ny variant av kombinationer tills du hittar nått som fungerar

    #140168

    Problemet med att inte träna biceps under ryggpasset är att ryggpasset sliter väldigt mycket på biceps vilket hämmar återhämtningen om du tränar de passen nära varandra. Om du tränar dem samtidigt slår du istället två flugor i en smäll.

    Gajjan, du kan gott fortsätta på den inslagna vägen.

    #140169

    Jag brukar dela till övre och nedre rygg och lår samt vader då det blir så sammanfattat om man tar rygg som en grupp och ben som en

    #140170
    Gajjan wrote:
    Har lite funderingar kring muskelgrupper vilka man ska kombinera osv, Detta är vad jag hållt mig till nu i 1 år,

    Bröst-Tricep
    Ben-Mage
    Rygg-Bicep
    Axlar-trapz

    Är detta en bra kombination, eller är de något jag ska ändra,

    Mvh

    Om du kör axelpasset direkt dagen efter ryggpasset kan biceps bli piskad. ( Menar när man tränar trapz)

    #140171
    Istolig wrote:
    Om du kör axelpasset direkt dagen efter ryggpasset kan biceps bli piskad. ( Menar när man tränar trapz)

    På vilket sätt involveras biceps när man kör till exempel hantelshrugs för trapzen egentligen?

    #140172
    alexander_n wrote:
    På vilket sätt involveras biceps när man kör till exempel hantelshrugs för trapzen egentligen?

    ja skrev att de kan involveras

    #140173

    Då ska man oroa sig lite mer för att latsen ska övertränas.
    Om man kör shrugs som man skall, så aktiveras nästan inte biceps alls.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.