V-form

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70993
    #550197

    Detta har säkert tagits upp innan, men att få en bra V-form och i allmänhet se breddare ut vid överkroppen. Vilka muskelgrupper skall sättas i fokus?

    Lats är nog ganska självklart… obliques, de musklerna vid revbenen? Axlar, traps? ge lite förslag på bra övningar gärna varierade övningar, gärna på obliques och de musklerna vid revbenen.

    #550198

    För att få en grym V form är ju en relativt smal midja en bra förutsättning.
    Men grupper du bör fokusera på för att se bredare ut är:

    Nacke,Axlar,traps och bröst mest nacke och axlar.

    #550199
    malkieth wrote:
    För att få en grym V form är ju en relativt smal midja en bra förutsättning.
    Men grupper du bör fokusera på för att se bredare ut är:

    Nacke,Axlar,traps och bröst mest nacke och axlar.

    Har aldrig tränat nacken, har du några bra tips och övningar ?

    #550200

    Axlar och lats med de klassiska övningarna samt trimma midjan (lågt bf).

    #550201
    Fettobarn wrote:
    Har aldrig tränat nacken, har du några bra tips och övningar ?

    Hur ska en kraftig nacke ge dig v-form?

    #550202
    Undefined wrote:
    Axlar och lats med de klassiska övningarna samt trimma midjan (lågt bf).

    I nu läget anser jag mig försmall för att trimma midjan, är 184 lång på 78 kg, jag skulle behöva öka volymen vid revbenen och uppåt.

    #550203

    Framförallt lats och utsida axlar skulle jag säga, sen är ju ett par discoarmar aldrig fel heller samt en smal midja.

    Detta tillsammans framhäver den s.k. V-formen. Men jag personligen strävar efter en X-form, dvs. Bred över rygg och axlar, smal midja, rejäla lår.

    #550204
    Undefined wrote:
    Hur ska en kraftig nacke ge dig v-form?

    troligtvis inte, men det lär ju förbättra proportionen.

    #550205
    Peter_Eriksson wrote:
    Framförallt lats och utsida axlar skulle jag säga, sen är ju ett par discoarmar aldrig fel heller

    ledsen att jag inte hänger med här, men vad är discoarmar?

    #550206
    Fettobarn wrote:
    ledsen att jag inte hänger med här, men vad är discoarmar?

    Stora, breda armar ger biffigare intryck, det är väl det du är ute efter?

    #550207

    nja, klart man vill se biffig ut, men vill ha en bra balans… tycker i nuläget att det är att fixa bättre V-form. Har du någon bra övning till utsida axlar?

    #550208
    Peter_Eriksson wrote:
    Framförallt lats och utsida axlar skulle jag säga, sen är ju ett par discoarmar aldrig fel heller samt en smal midja.

    Detta tillsammans framhäver den s.k. V-formen. Men jag personligen strävar efter en X-form, dvs. Bred över rygg och axlar, smal midja, rejäla lår.

    Eddie the monster med andra ord? :D

    #550209

    Ja en X-form bör Du sträva efter. Inte kul att bli utskrattad för att vara ”discobyggare” dvs bra överkropp men pinnar till ben…….Kör inte för hårt på trapsen då det göra att Du kan se trångare ut över axlarna (flaskhals).

    #550210
    Peter_Eriksson wrote:
    Framförallt lats och utsida axlar skulle jag säga, sen är ju ett par discoarmar aldrig fel heller samt en smal midja.

    Detta tillsammans framhäver den s.k. V-formen. Men jag personligen strävar efter en X-form, dvs. Bred över rygg och axlar, smal midja, rejäla lår.

    +1:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.