Vad har ni för tränings bälten.

Home Forums Allmänt om gymträning Vad har ni för tränings bälten.

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70791
    #547356

    Jag är sugen på att köpa ett skönt och bra bälte, för nu på senare tid har jag börjat köra lite tyngre i knäböj,bänkpress och marklyft.

    Men frågan är vilket bälte som är något att ha… jag har kollat runt på 1000 sidor men jag blir fort förvirrad då det står ”styrkelyftar bälte” ”tyngdlyftar bälte” m.m

    Vore kul om ni kunde skriva om det bälte ni använder och hur mycket det kostar :emo-thumb

    #547357
    theycallmejones wrote:
    Jag är sugen på att köpa ett skönt och bra bälte, för nu på senare tid har jag börjat köra lite tyngre i knäböj,bänkpress och marklyft.

    Men frågan är vilket bälte som är något att ha… jag har kollat runt på 1000 sidor men jag blir fort förvirrad då det står ”styrkelyftar bälte” ”tyngdlyftar bälte” m.m

    Vore kul om ni kunde skriva om det bälte ni använder och hur mycket det kostar :emo-thumb

    Jag kör på detta från BB;

    [http://se.betterbodies.se/accessories/gloves-belts/bodybuildng-belt-black/]

    Priset är rekommenderat till 299 kr. Jag har för mig att jag betalade typ 400 eller nåt. Det finns två typer av bälten, hårda och mjuka. Detta är den hårda. Ska jag vara ärlig kommer jag nog nästa gång att köra på en mjuk variant..

    #547358
    MrE wrote:
    Jag kör på detta från BB;

    [http://se.betterbodies.se/accessories/gloves-belts/bodybuildng-belt-black/]

    Priset är rekommenderat till 299 kr. Jag har för mig att jag betalade typ 400 eller nåt. Det finns två typer av bälten, hårda och mjuka. Detta är den hårda. Ska jag vara ärlig kommer jag nog nästa gång att köra på en mjuk variant..

    Mycket intressant och inte allt för grovt pris! tack :pop:

    #547359
    mre wrote:
    jag kör på detta från bb;

    [http://se.betterbodies.se/accessories/gloves-belts/bodybuildng-belt-black/]

    priset är rekommenderat till 299 kr. Jag har för mig att jag betalade typ 400 eller nåt. Det finns två typer av bälten, hårda och mjuka. Detta är den hårda. Ska jag vara ärlig kommer jag nog nästa gång att köra på en mjuk variant..

    +1

    #547360
    malawiglenn wrote:
    Twinlabs neopren

    är den bra ?:o

    #547361

    abilica.

    Allt som sitter åt och inte skaver funkar =)

    #547362

    [http://www.strength.nu/traningsutrustning/balte-styrkelyft/]

    Jag tycker denna har en rejäl attityd, men vet dock inte om den är bra eller skön…
    kostar endast 400kr, det tycker jag är ett rimligt pris!

    #547363
    Daniel Lindqvist wrote:
    abilica.

    Allt som sitter åt och inte skaver funkar =)

    Dom ser rätt så stabila ut!

    #547364
    theycallmejones wrote:
    [www.lankainte.se]

    Jag tycker denna har en rejäl attityd, men vet dock inte om den är bra eller skön…
    kostar endast 400kr, det tycker jag är ett rimligt pris!

    Jag har ett liknande fast av märket twinlab. Tycker det är riktigt stabilt och skönt. Känner dock ingen större skillnad på bälten och jag har provat några olika modeller. Bältet är inget magiskt så bara det inte skaver borde det funka. Ta ett billigt som ser stabilt ut och gärna med någon häftig text på så du ser extra cool ut i gymmet. Mitt är skitcoolt. Står Twinlab med stora gröna bokstäver över hela korsryggen!

    #547365
    Gustaf Lindberg wrote:
    Jag har ett liknande fast av märket twinlab. Tycker det är riktigt stabilt och skönt. Känner dock ingen större skillnad på bälten och jag har provat några olika modeller. Bältet är inget magiskt så bara det inte skaver borde det funka. Ta ett billigt som ser stabilt ut och gärna med någon häftig text på så du ser extra cool ut i gymmet. Mitt är skitcoolt. Står Twinlab med stora gröna bokstäver över hela korsryggen!

    Skönt att höra :| då har jag nog bestämmt mig. Tack för hjälpen pojkar :up:

    #547366

    Ska du köpa riktigt bra bälte/styrketräningsutrustning så finns det bara ett ställe att kolla på o det är Wahlander´s.
    Dom har sida på nätet, företaget ligger i Broddetorp utanför Falköping.

    Köper man ett bra bälte så har du ju det hela livet, blir bara bättre med åren;)

    #547367
    Chris wrote:
    Ska du köpa riktigt bra bälte/styrketräningsutrustning så finns det bara ett ställe att kolla på o det är Wahlander´s.
    Dom har sida på nätet, företaget ligger i Broddetorp utanför Falköping.

    Köper man ett bra bälte så har du ju det hela livet, blir bara bättre med åren;)

    Jag kikade lite på dom, men de var för dyra !

    #547368
    malawiglenn wrote:
    Ja cool-faktorn på twinlabs är skyhög! Och jag tycker det är skönt! Men det är dessutom extremt hållbart skulle jag vilja påstå, mitt är 7år och inte en enda skråma trots att det används något set varje pass åtminstone.

    Låter riktigt bra!:)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.