Vad ska jag göra för att kunna få en så kallad ”Bra Hållning”.

Home Forums Allmänt om gymträning Vad ska jag göra för att kunna få en så kallad ”Bra Hållning”.

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #79423
    #709550

    Tjenare!

    Jag har suttit vid datan för mycket, men ”the past is the past” som man brukar säga.

    Resultatet är att jag har fått en dålig hållning i ryggen, inte som en jävla puckel om ni tror så men att jag inte sitter så rakt som ja bör göra kanske ibland, ”van att sitta lite lutande om ni förstår”.

    Vilka träningstips kan ni ge mig för att kunna förbättra min hållning i ryggen, klart man kan försöka sitta rakt hela tiden men tränandet bör hjälpa exklusivt.

    Tackar!.

    #709551

    Korrekt utförd marklyft, där du kniper ihop skulderbladen lite extra i toppläget har hjälpt mig att få en bättre hållning åtminstone.

    Lider du av framåtroterande axlar är detta perfekt också, helst ihop med stretch av bröst.

    #709552

    träna magen med, den hjälper ryggen

    #709553

    träna magen, hjälper ryggen.

    #709554

    är ingen expert men min kiropraktor sa till mig att masera bröstmuskel fästen..
    De fungerade för mig.

    #709555

    Du kommer inte kunna träna dig till det, det är något du måste få in i vardagen, upp och bak med huvet, ut med bröstet och alltid tänka på att dra axlarna bakåt.

    Sen är det aldrig fel att strechahöftböjare, bröstmuskler osv och träna musklerna som drar ihop skulderbladen och bak axlarna.

    #709556
    CrazyAdrenalin wrote:
    Tjenare!

    Jag har suttit vid datan för mycket, men ”the past is the past” som man brukar säga.

    Resultatet är att jag har fått en dålig hållning i ryggen, inte som en jävla puckel om ni tror så men att jag inte sitter så rakt som ja bör göra kanske ibland, ”van att sitta lite lutande om ni förstår”.

    Vilka träningstips kan ni ge mig för att kunna förbättra min hållning i ryggen, klart man kan försöka sitta rakt hela tiden men tränandet bör hjälpa exklusivt.

    Tackar!.

    👿 Vad menar du med ”s.k. bra hållning”? Det är inget relativistiskt begrepp utan ett högst fastslaget sådant.

    Nåväl. Träna bröstryggen. Sträck på dig i vardagen (”gör dig lång”). Träna marklyft med ryckfattning.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.