Vad tror ni om mitt nya träningsliv?

Home Forums Allmänt om gymträning Vad tror ni om mitt nya träningsliv?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #64918
    #452286

    Hejsan, nu har jag kollat runt lite och läst endel. Har även fått lite hjälp som jag tänkte skriva in här så får vi se om detta ”nya liv” kommer att hjälpa mig mot mina mål:

    Snabb bio:

    Kön: Kvinna
    Ålder: 21 år
    Vikt: 95 kg
    Längd: 162 cm
    BMI: 36,2
    Laster: Feströker & dricker 2 ggr/mån

    Bakgrund:

    Jag har väl som alla andra varit aktiv i tidiga år med fotboll och liknande. Med de sista åren har jag inte gjort annat än att gå lite då och då.

    Mål:

    Att tappa vikt till 60-65 kg. Jag tänkte köra max nu till sommaren så får vi se hur mycket som rinner av. Men SLUTMÅLET är 60-65kg!
    Vill inte ha plufsiga muskler utan mer en snygg och slank figur.

    Metod:
    – Promenad minst 4 ggr/vecka
    – Gym 3 ggr/vecka. (Cirkel träning. kanske ute på golver senare)

    Kost:
    – 5 måltider/dag 2 ”händer” stora.
    -Mindre kolhydtrader mot kvällen
    – -500kcal om dagen så det blir ca 2100 för mig

    Funderar på att köpa protein pulver till mellanmål så jag skipper onödiga kalorier. Jag vet inte heller hur effektivt det är med koffein & sk. fatburners?

    De gymövningar jag rekommenderades var:
    – Armar: Stångcurl & Pulldown
    – Bröst: Hantelpress
    – Axlar: Axelpress
    – Rygg: Latsdrag & Sittande Rodd
    – Ben & Rumpa: Knäböj, benpress, stående marklyft
    – Mage: Maskin Crunch & sneda på boll

    alt. 2 varv i cirkelrummet

    2 set * 15-20 rep

    Detta är vad jag kommit fram till med stor hjälp. Jag kan själv inte så mycket så ni får gärna trycka till med kommentarer så jag lyckas!:happy:

    #452287

    Hej!

    Ser ut som ett bra schema. Bara du känner att det inte blirför tufft i början. Du kanske borde fundera över att starta lite lugnare?

    Du behöver inte vara orolig för att få ”biffiga” muskler. De kommer inte över en natt.

    Lycka till! / Daniel

    #452288
    rocker21 wrote:
    Hej!

    Ser ut som ett bra schema. Bara du känner att det inte blirför tufft i början. Du kanske borde fundera över att starta lite lugnare?

    Du behöver inte vara orolig för att få ”biffiga” muskler. De kommer inte över en natt.

    Lycka till! / Daniel

    Indeed, tjejer har myycket svårare än killar att bygga muskler, jag gav min flickvän en rejäl läxa (muntligt) när hon sa att hon inte vela träna så hårt pga att hon var rädd för att se ut som ett muskelberg efter ett halvår. Kötta på! :)

    Edit: men å andra sidan Jv.x.stars så har du ju inte sagt nåt om det heller! ;)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.