Våg som mäter fett% mm. Funkar?

Home Forums Allmänt om gymträning Våg som mäter fett% mm. Funkar?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #78050
    #677354

    Hej

    Börjar med att ursäkta om tråden ligger fel, hittade ingen lämplig.

    Provade en våg igår som förutom vikt visade:
    fett%
    muskelvikt
    metabolisk ålder
    ämnesomsättning vid vila
    benmineral (tror jag det var)
    bukfett%

    Detta genom att väga, slå in ålder och längd. (Och mäta resistans/kapacitans/induktans misstänker jag.)

    Hade en instruktion att mäta mina värden emot och tyckte kanske att det stämde. Lånade vågen och testade brorsan och fick förväntade resultat om man jämför min kroppsform/styrka/kondition mot hans. Han berättade då att de hade en liknande på hans jobb där de hade gått in för att lura vågen utan att lyckas (med tex sjöblöta fötter).

    Nu till frågorna. Funkar en sådan våg? Är värdena tillförlitliga? Kanske tom. nån som vet hur det funkar.

    #677355

    SökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSökSök

    #677356

    Med det svaret skulle man tro att du läst svaren på mina frågor i andra trådar.
    Genom att då svara på någon av frågorna hade du spenderat lika lång tid som du gjorde på det svaret du gav. Enda skillnaden hade varit att jag blivit glad för den hjälp du gett (och kanske andra som tittar in i tråden).

    #677357

    Faktiskt har jag inte läst ngn av dina trådar men det finns ett otal trådar med samma fråga som garanterat ger dig svar.

    #677358

    Bara för att du verkar vara ett sånt charmtroll ;):

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=18740&highlight=kroppsfett]

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=18738&highlight=kroppsfett]

    #677359

    Tack för hjälpen Melin.
    Ska ta vara på dina visa ord :)

    #677360

    Orkar inte hålla mig.
    Min bror väger mer och är 6 år yngre (26 mot 32). Vi är lika långa.
    Om vågen hämtar värden ur tabeller skulle man tro att hans muskelmassa skulle vara större vilket inte vågen sa. I verkligheten orkar jag mer än han i träningshallen. Så om det inte är tillförlitligt så verkar det ändå ge en fingervisning.
    Detta är en ”billig” våg. ca:2000:-
    Är skeptiker av natur men har inte varit i kontakt med en sådan våg tidigare och är intresserad av kropp och träning, därav dessa funderingar.

    #677361
    Thomas.B wrote:
    Nej, funkar inte och hur fan ska man ställa sig på nåt och vipps vet man hur mycke fett man har?

    återigen, nej.
    Sen har melin rätt, hade du tatt den ”långa” tiden det tar att söka på det hade du hittat det snabbt.

    Då den skickar en elektrisk signal upp i kroppen eller något, det är iallafall vad jag har hört. Tror dock inte den funkar så bra!

    #677362
    Thomas.B wrote:
    Melin: Jag ligger påtok för lågt för att orka vara glad och trevli :)

    Jag vet vad den ”ska” göra, men inte funkar den bättre för det.

    För att vara lite mer konstruktiv: Skaffa en kaliper och lär dig hur denna funkar. Dessa visar likaså inte dom heller korrekt. MEN du kan iaf mäta kroppsfettskillnaden efter första mätningen hyffsat.

    Haha hoppas du är gladare efter ditt frosseri på lördagkväll ;)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.