Vardags motion

Home Forums Allmänt om gymträning Vardags motion

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #71683
    #565688

    Hallå alla ni på Body Magazines forum!

    Jag har fått för mig att börja träna lite hemma på egen hand då jag ofta blir trackad av mina polare för att jag är en ”jävla tunnis”

    Så jag skulle bara uppskatta om ni kunde komma med lite feedback på mitt träningsschema. Då jag arbetar som brevbärare så anser jag att motion och benstyrka får jag nog helt tillräkligt av. Sen tänkte jag köra lite styrketräning själv varje kväll. Schemat ser ut som följer.

    30 armhävningar
    30 hantelcurls (10kg)
    100 sit-ups
    15 såna där när man ligger på rygg å lyfter upp benen, vet inte vad det heter

    Sen stretchning å ett rått ägg på det….

    Tror ni att jag kommer märka någon skillnad om någon månad? Kan tillägga att jag är 1,79 lång å väger ca 70kg:up:

    Kommer ju givetvis att lägg på fler reps med tiden:D

    Tack på förhand // rasmus

    #565689

    Någon månad kommer inte ge dig mycket det tar tid att bygga på sig muskler så är det. Och är det så att du nu inte kan träna på gym av någon anledning så försök iaf att fixa en bänk och en skivstång så du kan göra lite övningar med vikter.

    Att ligga och göra massa situps och armhävningar kommer inte göra dig mycket större. Mitt tips är att börja på ett riktigt gym om du nu vill bli större.

    #565690
    0ehrn wrote:
    Hallå alla ni på Body Magazines forum!

    Jag har fått för mig att börja träna lite hemma på egen hand då jag ofta blir trackad av mina polare för att jag är en ”jävla tunnis”

    Så jag skulle bara uppskatta om ni kunde komma med lite feedback på mitt träningsschema. Då jag arbetar som brevbärare så anser jag att motion och benstyrka får jag nog helt tillräkligt av. Sen tänkte jag köra lite styrketräning själv varje kväll. Schemat ser ut som följer.

    30 armhävningar
    30 hantelcurls (10kg)
    100 sit-ups
    15 såna där när man ligger på rygg å lyfter upp benen, vet inte vad det heter

    Sen stretchning å ett rått ägg på det….

    Tror ni att jag kommer märka någon skillnad om någon månad? Kan tillägga att jag är 1,79 lång å väger ca 70kg:up:

    Kommer ju givetvis att lägg på fler reps med tiden:D

    Tack på förhand // rasmus

    Du gör alldeles för många repetitioner på allt. Ta en ryggsäck och lägg ner din hantel och lite annat skrot du kan hitta och gör armhävningar med den, fyll den med så mycket skrot att du orkar göra ca 6 till 12 repetitioner. När du har gjort dina 6 till 12 reps så vilar du ca en minut och gör om det ca 3 till 5 gånger. Använd ryggsäcken till de andra övningarna också, så du får ner repsantalet. Kör lite knäböj med ryggsäcken på också. Starka ben är viktigare än du tror. Se till att du kör minst en övning för varje muskelgrupp ca 1 till 2 gånger i veckan(axlar, biceps, triceps, rygg, bröst, mage, lår och vader).
    Det här borde ge dig lite resultat över någon månad så att du blir peppad och köper dig ett gymkort och kan börja träna på ”riktigt”.
    Jag tränade också hemma till en början och fick rättså bra resultat över några månader fast det hade blivit ännu bättre och lättare på ett gym.

    Råa ägg är bara nån fånig machomyt som bruce lee höll på med, koka dem, om det nu inte är så att du tycker om det rått. Ät typ 3-4 ägg efter ditt träningspass.

    Hoppas du förstår vad jag menar och lycka till med din träning!

    Läs det här: [http://forum.body.se/showthread.php?t=83]

    #565691
    0ehrn wrote:
    Hallå alla ni på Body Magazines forum!

    Jag har fått för mig att börja träna lite hemma på egen hand då jag ofta blir trackad av mina polare för att jag är en ”jävla tunnis”

    Så jag skulle bara uppskatta om ni kunde komma med lite feedback på mitt träningsschema. Då jag arbetar som brevbärare så anser jag att motion och benstyrka får jag nog helt tillräkligt av. Sen tänkte jag köra lite styrketräning själv varje kväll. Schemat ser ut som följer.

    30 armhävningar
    30 hantelcurls (10kg)
    100 sit-ups
    15 såna där när man ligger på rygg å lyfter upp benen, vet inte vad det heter

    Sen stretchning å ett rått ägg på det….

    Tror ni att jag kommer märka någon skillnad om någon månad? Kan tillägga att jag är 1,79 lång å väger ca 70kg:up:

    Kommer ju givetvis att lägg på fler reps med tiden:D

    Tack på förhand // rasmus

    Detta kan du hålla på med, och det är jättebra och nyttigt, men vill du bli mer välbyggd förslår det inte. Det är bara att bita i kudden och traska in i gymmet, tyvärr.

    #565692
    0ehrn wrote:
    Hallå alla ni på Body Magazines forum!

    Jag har fått för mig att börja träna lite hemma på egen hand då jag ofta blir trackad av mina polare för att jag är en ”jävla tunnis”

    Så jag skulle bara uppskatta om ni kunde komma med lite feedback på mitt träningsschema. Då jag arbetar som brevbärare så anser jag att motion och benstyrka får jag nog helt tillräkligt av. Sen tänkte jag köra lite styrketräning själv varje kväll. Schemat ser ut som följer.

    30 armhävningar
    30 hantelcurls (10kg)
    100 sit-ups
    15 såna där när man ligger på rygg å lyfter upp benen, vet inte vad det heter

    Sen stretchning å ett rått ägg på det….

    Tror ni att jag kommer märka någon skillnad om någon månad? Kan tillägga att jag är 1,79 lång å väger ca 70kg:up:

    Kommer ju givetvis att lägg på fler reps med tiden:D

    Tack på förhand // rasmus

    Musklerna behöver vilas och kan inte tränas varje dag heller..

    #565693

    Det gick fort, tackar för alla svaren, verkar som ett gymkort är att prioritera, är dock nyinflyttad i den här lilla skit stan (nora, utanför örebro) så vet inte vad det finns för gymutbud men jag ska nog ta mig i kragen å fixa det :)

    #565694
    0ehrn wrote:
    Det gick fort, tackar för alla svaren, verkar som ett gymkort är att prioritera, är dock nyinflyttad i den här lilla skit stan (nora, utanför örebro) så vet inte vad det finns för gymutbud men jag ska nog ta mig i kragen å fixa det :)

    Det finns ett mycket bra gym,som jag inte kommer ihåg vad det heter, men Nora är som sagt litet så det hittar du säkert.

    #565695
    Flessa wrote:
    Det blir ett väldigt monotont schema att köra samma pass varje dag. Du kommer nog känna att du utvecklas i början, men sedan kommer det att stagnera för att helt stanna. Skaffa ett gymkort är nog det ända som gäller när det kommer till ifall du vill bygga massa o.s.v

    De gym som finns i småstäder brukar ju vara rätt inriktade på kraftsport och inte ha så mycket motionsmaskiner och ”plastmaskiner” som fler och fler gym börjar införskaffa..

    #565696
    Flessa wrote:
    1. Vad har det med mitt inlägg att göra?
    2. Det räcker med en bänk, några hantlar och en skivtsång, så har du vad som räcker för att träna varenda liten muskel du kan hitta, hur mycket du än letar.

    haha sorry, vart nå fel där. visste inte ens att jag citerade ditt inlägg :p
    oops 😮

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.