varför blir jag inte trött efter styrketräningen

Home Forums Allmänt om gymträning varför blir jag inte trött efter styrketräningen

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #66289
    #470007

    i need help! visste inte vart jag skulle slänga in frågan men tyckte den passade bäst här. det är nåt sjukt med mig jag kör 5pass i veckan men efter varje styrketräning så blir jag varken trött eller svettig. ändast varm och blir kalas pigg istället..som att man har slängt i sig massa koffin tabletter.

    jag blir nästan gråtfärdig och frusterad varje gång, jag kör så hårt på gymmet med många set och så..

    vad fan är det för fel på mig? musklerna växer och man har en skön träningsvärk dagarna efter så rätt tränar man juh. ska man öka på med ytterligare 1time?

    #470008

    Är noradrenalin och andra signalsubstanser som utsöndras under träningen som gör dig pigg. Kan vara så att du har en hög känslighet/hög receptordensitet för dessa signalsubstanser i olika centra i hjärnan, vilket då kan ge en starkare stimulering än hos andra individer. Vore osedvanligt korkat om du försökte lösa det genom att träna mer. Mindre, mer tidseffektiv träning är svaret, förslagsvis också träning tidigare under dagen.

    #470009

    Varför vill du bli trött ?

    #470010

    Du bör absolut inte öka träningen. Att man inte käner sig trött är ingen signal att du gjort ett dåligt träningspass. Risken är stor då att du stannar i din muskelutveckling pga överträning.
    Du kan ju pröva att hålla intensiteten uppe lite mer. Ta kortare pauser.
    Lägg in lite 10 x 10 ibland (dem flesta brukar dö av det):D

    #470011

    du kan ju köra lite supersets också, brukar man bli riktigt slö av till slut :P

    #470012
    Samir wrote:
    Varför vill du bli trött?

    Tänkte samma sak – det är väl jättebra om du inte blir alldeles dåsig och förstörd efter varje träningspass? Jag blir inte heller trött efter träningen, inte förens flera timmar senare på kvällen börjar det kännas att jag tränat den dagen. Om du växer och utvecklas hela tiden så borde du inte betrakta det här som ett problem, och lägga till en timme tycker jag definitivt att du ska undvika!

    #470013

    Lite mör i musklerna visst, men trött och hängig? Nej, inte om allt är som det ska.

    Var glad för att du gör ökningar utan att det går ut över livet utanför gymmet. :)

    #470014

    Meningen är väl inte att bli trött när du tränar eller är det ditt mål? Om du är ute efter att bli trött så prova att vara vaken i 48h, du behöver inte gå till gymmet för att bli det.

    #470015

    förstår inte varför du vill bli trött?

    Finns inget värre än det, kommer hem efter gymmet jag och lägger mig i sängen och kollar på tvn, är så slut så jag orkar inte ens duscha efter någon timma utan vill bara ligga där och sova. Tro mig du ska vara glad att du inte blir det :p

    #470016

    Vore ju hur skönt som helst att inte bli precis som MaxxN skrev, efter vissa tunga pass kan jag slocka på studs när jag kommer hem, även om det är mitt på e.m. Och duschen kan även utebli då hah.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.