Varför började du träna?

Home Forums Allmänt om gymträning Varför började du träna?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #98635
    #1068476

    Yes era kvargslickare, lets get deep, varför började du träna? styrkelyft, strongman, bodybuilding you name it, vad fick dig att börja?

    Jag började för att jag vid en ålder av 14-15 var 185 lång och vägde 58 Kg, dvs ganska spinkig, och jag var sjukt trött på att vara den långa smala jäveln, nu är jag 19 år, har träna 1.5 år, tränar 5 dagar i veckan och bulkar för tillfället, idag ligger vikten på ca 83 kg, och jag har som mål att ställa upp på min första byggartävling innan jag är 24.

    Er tur!

    #1068522

    Jag kom i kontakt med gymmiljön för första gången som 13-åring tror jag. Egentligen var simningen min huvudidrott men styrketräningen hade jag som komplementträning. Jag lade sedan av med all form av träning i 20-års åldern, besökte gymmet någon kortare period men fann aldrig den rätta motivationen. 10 år mer eller mindre på sofflocket blev det då det gäller träningen men tillslut åkte jag på en riktigt sur sjukskrivning och kunde inte klara jobbet. Då bestämde jag mig för att komma i form igen och bli så stark som jag bara kunde bli och på den vägen har jag nu vandrat under några år. Nu har jag kommit i så pass bra form att jag funderar på att prova på SL.

    #1068531

    Var rätt spinkig. Bodde på landet långt från gym o allt typ. 177 cm lång och vägde 60kg prick i runt 6-7 år utan att vare sig öka eller minska. Drack mycket cola och åt mat oregelbundet när jag blev hungrig samt mycket godis och chips. Spelade World of Warcraft cirka 8 timmar om dagen, ibland 12 h.

    Vid ålder 22 flyttade jag hemifrån och började plugga YH-utbildning på annan ort. Blev kompis med en rippad jävel o så börja jag träna lite med han sen var jag fast. :P
    Vid ålder 24 körde jag min första deff och då när man fick se sina resultat blev man ännu mer motiverad att träna hårt, la i en ny växel och ökar nu ordentligt.

    #1068996

    Började när jag var runt 13-14 år, ingen aning varför egentligen, följde med min farbror till gymmet och blev hooked helt enkelt sen har det mer eller mindre alltid krypit i kroppen av att bara sitta och inte göra nåt så gymmet vart helt perfekt!

    #1069097

    en uppväxt på landsbygden/småstad med filmer som Rocky och kickboxer på vhs i hyllan som ständigt spelades,och med en 7 år äldre bror som tyckte om att läxa upp sin mycket mindre och snorigare lillebror varje chans han fick,blev steget till att träna för att bli starkare självklart,när jag var 10 år fick jag en hantel med vikter upp till 15kg och 2 stycken kungsfjäder med alltför tunga fjädrar,tränade med dess sporadiskt tills jag började i sjuan och hittade in på stadens boxningsklubb,efter att tränat där i lite mer en ett halvår(träning 7dagar i veckan)tog jag mej mod att berätta för min bror(då även min idol)att jag skulle prova på att tävla som boxare i 69kgs klassen…han svarade då med att 69kg var för fjollor,man skulle minsann upp i över 80kg för att vara någon riktig boxare,sagt och gjort tog jag mej en vila ifrån boxningen och började styrketräna på ett byggargym endast 3 gånger i veckan och ökade min kroppsvikt alltför drastiskt till 85kg lönnfeta på 4 månader…

    nu var jag redo för att träna inför min nya klassvikt trodde jag,men när jag klev in genom dörrarna på klubben flög det dammråttor runt i hela lokalen,fick reda på att tränaren fått ekonomiska svårigheter och flydde landet…

    blev bara att ta sin träningsbag till byggargymmet och där har man nu varit till å från i 14år!

    ps.tycker fortfarande att det är lika roligt att styrketräna nu, som jag gjorde då som en 13årig finnig snorunge;-)

    #1069553

    Började gymma för att impa på brudarna 2an i gymnasiet. Slutade efter att jag tyckte jag blivit tillräckligt stark för att kunna impa på brudarna. Eftersom man blev så stark och frisk så kändes det plötsligt kul att röra på sig som en dåre och jag och en kompis började klättra. Vi klättrar fortfarande (är 23 år idag). Körde en del cross från 9an tills de att jag började gymma för att impa på brudarna.

    Började jobba på Mercedes för ett år sen , där va alla grabbar i min ålder större än vad jag var och jag började gymma för att komma ikapp.

    #1070399

    Jag var väldigt spinkig innan jag började träna 45kg 168cm 15 år. Sen så drog min pappa med mig till gymmet och jag tyckte det var kul när musklerna började växa :)

    #1070436

    Träffade den starkaste killen (strongman) från stan på ett gym och frågade hur man blir så stor, började träna med han och hade som mål från dag 1 att bli bättre än han :)

    #1070459

    1970 som 12 åring.

    #1070462
    Quote:
    1970 som 12 åring

    .

    Men varför började du att träna, skulle vara kul att läsa…

    #1070468
    waco3000 wrote:
    Quote:
    1970 som 12 åring

    .

    Men varför började du att träna, skulle vara kul att läsa…

    Jag började kasta spjut då, så det blev naturligt att omg. börja tungt.

    #1071048

    Började träna på gym först efter min mönstring i början av 2008, sent påkommet. Men bättre sent än aldrig, eller hur?!
    Tränade en hel del på gym fram till hösten 2010 då jag flyttade och allt liksom rann ut i sanden. Har precis återupptagit träningen (sen i augusti), och det är verkligen roligare än någonsin förr. Numera är jag och tränar minst 4 dagar i veckan, oftast 5 dagar i veckan.

    #1071299

    Hadde en flextävling med en polare på fyllan när jag var 17år, jag var jävligt vältränad vid tillfället efter många års extremsportande men polaren som hadde gymmat i 6 månader var något grövre än mig så jag bestämde mig för att börja gymma.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.