varför cardio för fettförbränning?

Home Forums Allmänt om gymträning varför cardio för fettförbränning?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51797
    #125869

    Ja som rubriken. Why, please tell me whyyyy aaaa?

    finns det några nya banbrytande intressanta studier som visar på att cardio träning skulle ta mer energi än hård styrketräning?

    bara tankar, men om man vill gå ner i vikt är det inte bra att göra tunga övningar som förbrukar mycket energi och aktiverar stora muskler på samma gång? ex, marklyft och benböj?

    kanske inte är exemplariskt att träna för ofta ur muskelbygge synpunkt, men om det handlar om att ”deffa” är det inte bättre att styrketräna?

    jag är ju själv per definition fet.

    #125870

    Det råder inga tvivel om att man bäst behåller muskelmassa genom styrketräning för konditionsträning. Och det råder heller inga tvivel om att konditionsträning per tidsenhet förbrukar mer energi än vanlig styrketräning.

    Att behålla maximalt med muskler vid ett givet underskott innebär per automatik maximalt förbränt fett.

    #125871
    Eddie Vedder wrote:
    Det råder inga tvivel om att man bäst behåller muskelmassa genom styrketräning för konditionsträning. Och det råder heller inga tvivel om att konditionsträning per tidsenhet förbrukar mer energi än vanlig styrketräning.

    Att behålla maximalt med muskler vid ett givet underskott innebär per automatik maximalt förbränt fett.

    Även om det är högintensiv styrketräning och man ligger på konstant hög puls? har inga nuffror på vad jag menar med högpuls, men hjärtat slår likadant som när jag joggar t.ex. kanske måste köra pulsmätare för att komma med något =)

    tack för svar. Er blogg är skitbra förresten! bara den och leangains.com som jag följer.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.